Første skoledag

bondekone

Forumet er livet
Derre som har hatt barn som har startet på skolen.
hvordan har derre gjort det
Har forstått det slik at de ska ha et sett med ekstra skift,regntøy,støvler og innesko på skolen på plassen i gangen. Har de dette med fra dag 1 eller har det blitt sendt med seinere?

Gutten her starter i morgen vi ska møtte kl 12 og være der til 14.30.
Var derre med helle tiden, eller var derre der kun en litten stund?
Vet det sikkert kan variere litt fra sted til sted hvordan ting blir lagt opp

Sønnen min startet i torsdags. Var med hele dagen jeg. Hadde litt lengre første dag enn hva du skriver. Men syns det bare var kos å få være med å se. Og gutten ville jeg skulle være der. 
Gjor samme sak når når dattera mi startet å. 

Tok ikke med oss skifte klær første dagen. Trur ikke jeg såg noen gjøre det. 
Skal heller ta med imorgen og fyll opp hylla. :) 

Datteren min starter i morgen, og jeg lurer vel på det samme.
Føler vi har fått veldig lite informasjon, forhåpentligvis blir vi klokere i morgen.
Jeg kommer i allefall ikke til å ta med annet enn boka og blyanten og sånn som hun fikk på introduksjonsdagene.Tar resten etterhvert.

her er det ikke vanlig å ha med noe annet enn det de går på skolen i. kler seg etter været den dagen. det er bare knagger i gangen hvor de henger jakker, lue, regnbukse osv... sånn husker jeg det fra jeg gikk på skolen også.
mulig det er anderledes nede på sfo?

Har selv en førsteklassing og i morgen tar vi bare med ranselen, venter med regntøyet og ekstratøyet til tirsdag. 
Vi skal være med hele denne første dagen og så skal vi ut og spise middag - gjøre dagen litt ekstra hyggelig og spesiell! 

Ikke ofte, hører nok til sjeldenhetene her iallefall, at førsteklassingene blir igjen på SFO første skoledag. Men sikkert alltid noen som må dette hvis foreldrene ikke har fått innvilget permisjon/fri fra jobben. 

Spennende dette - spørs om vi får sovet noe særlig i natt.. minsten er sååå KLAR!! =))

c",) skrev:
Har selv en førsteklassing og i morgen tar vi bare med ranselen, venter med regntøyet og ekstratøyet til tirsdag. 
Vi skal være med hele denne første dagen og så skal vi ut og spise middag - gjøre dagen litt ekstra hyggelig og spesiell! 

Ikke ofte, hører nok til sjeldenhetene her iallefall, at førsteklassingene blir igjen på SFO første skoledag. Men sikkert alltid noen som må dette hvis foreldrene ikke har fått innvilget permisjon/fri fra jobben. 

Spennende dette - spørs om vi får sovet noe særlig i natt.. minsten er sååå KLAR!! =))

det har vi også snakket om

Mrs Lutz skrev:
her er det ikke vanlig å ha med noe annet enn det de går på skolen i. kler seg etter været den dagen. det er bare knagger i gangen hvor de henger jakker, lue, regnbukse osv... sånn husker jeg det fra jeg gikk på skolen også.

i gangen her så fikk ungene en egen plass med 3 knager og hylle med køyr til å ha klær i og skohylle til 3 par med sko
Da vi var på møtte i vårs snakket de om at det var "nesten" som i barnehagen angående klær

bondekone skrev:

Mrs Lutz skrev:

i gangen her så fikk ungene en egen plass med 3 knager og hylle med køyr til å ha klær i og skohylle til 3 par med sko
Da vi var på møtte i vårs snakket de om at det var "nesten" som i barnehagen angående klær

ja da ser det jo ut til at det skal være klær i de hyllene. sikkert forskjellig fra skole til skole

jeg tok med alt første skoledag jeg. La skift til SFO på SFO og la resten i garderoben på skolen. :)
Lykke til i morgen!! Det var så rart å se lillemor bli skolebarn... :) Var våt i øyekroken hele tiden :P

Her får han ta med klær etter vær. De vil ha minst mulig på skolen. Kun 1 skift. Og 1 på sfo. Det er pga begrenset med plass.
Så om det regner, får jeg kle på han regntøy fra morgenen av.
SFO og skolen er i 2 forskjellige bygg, så kan ikke legge regntøyet på skolen, for han tar det ikke med på sfo. De mente egentlig jeg skulle ha ett sett hjemme, ett på skolen og ett på sfo... Det har jeg ikke råd til! Å ha 3 av alle ting

Her var det kun i 1 klasse de fikk ha ting hengende på plassen sin, nå må man sende med utifra været den dagen og ta med hjem igjen, de kan kun ha et skift på skolen om de skulle bli våte eller lignende.

Første skoledag var vel vi der hele dagen mener jeg..er 4 år siden så husker ikke helt

Back
Topp