Første samtale unnagjort:)

VenterPåDeg

Forelsket i forumet
Så var vi ferdige med første samtalen:) var ikke så skummelt son jeg hadde sett for meg:D fikk bekreftet mistankene om at jeg har PCOS , men min mann som vi har blitt fortalt tidligere at hadde nedsatt kvalitet slett ikke hadde d :D et lite lyspunkt! Så ble det videre bestemt at vi skal ha kort protokoll:) blir nok ikke før i november/desember for de hadde det ledig travelt på klinikken, men det går greit:) skal begynne på metformin nå åsså se om det gjør noen forskjell ( glemmte å spørre hva den skulle gjøre) noen som vet?

Sent from my iPhone using BV Forum

Så bra! Mange gruer seg til den første samtalen, inkludert meg :p
Hvilken klinikk hører du til? Ingen aning med den metforminen :-/

Gikk over all forventning, så var ikke noe å grue seg til:) hører til ved Haugesund sykehus, utrolig hyggelige folk! Får Google meg frem til hva den skal gjøre:p

Veldig lik historie som meg:) Fikk ikke metformin før etter 2 negative forsøk, men har stooor tro på at dette skal funke for meg nå:) Den stabiliserer insulinnivået i kroppen. Og insulinen er med på å påvirke hormonene som igjen påvirker produksjon av modne egg. Som vi pco'ere sliter med:) Ventetiden går fort, så nyt tiden og gled deg til oppstart :):)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Ahh okei :) takk for svar:D ja gleder meg veldig til å komme skikkelig i gang nå!

Men må si jeg ble overrasket da hun fortalte hvordan selve egguthentingen gikk for seg :O trodde liksom de følgte de "naturlige kanalene" for å komme til eggstokken, så fikk litt sjokk da hun viste tegningen med den MEGA nålen som skulle gå på tvers av og igjennom alt:p tror hun kunne se det på meg også:p

Haha, ja, jeg skvatt litt av den jeg og:) Heldigvis får man maaaaasse smertestillende og beroligende. Etter den lille coctailen lå jeg og snorka etter 10 min. Våknet da jeg skulle inn og "tømmes":)

Tja...folk opplever det jo litt forskjellig. Hvis man sammenligner med en fødsel, så vil jeg tippe smertenivået ligger på nivå med å nappe øyebryn:) Men helt ærlig, så gjorde det vondt for meg den 2. gangen. Men det er helt overkommelig:) Man må bare huske på å puste og ikke knyte seg. Det var det jeg gjorde og da ødelegger man for seg selv. Men hørt om mange her inne som ikke har hatt vondt i det hele tatt:)

Vi kom til sykehuset kl 11.30 og var ute igjen 14.00:) da var vi på laboratoriet å tok blodprøver også, og da måtte vi møte opp en time før samtalen kl 12.30:)

Jeg syntes ikke det var vondt å hente egg ut :) kan godt gjøre det flere ganger altså.. lå og såg på når nålen gikk gjennom alt å når di hentet ut eggene. Fulgte med på alt jeg ;) men alle er forskjellig. Noen tåler mer smerte enn andre..

Back
Topp