Første ord :)

Mirmamm

Glad i forumet
Junibarna 2015
Noen babyer som har begynt å prate enda? Her er det mest babling, men sier dæ dæ dæ hver gang hun ser pappa <3 syns også hun gråter mam ma hvis hun gråter og jeg ikke kommer med en gang.
 
Noen babyer som har begynt å prate enda? Her er det mest babling, men sier dæ dæ dæ hver gang hun ser pappa <3 syns også hun gråter mam ma hvis hun gråter og jeg ikke kommer med en gang.
Samme som her: sier pa-pa-pa-pa om morgenen (det er pappaen som tar morgenstellet, og mam-mam når han gråter på nattestid. Tror nok ikke det er helt bevisst her heller, men påfallende allikevel:)
 
Når vi sier hei til henne virker det som hun prøver å svare.. Kommer nesten alltid et ei tilbake! Ellers bare babling.. Dvs nettopp begynt å bable. Har vært mest glad i å hyle :p
 
Har lært seg ny lyd de siste dagene: dææ :p ellers mye høye hyle lyder her også :p ingen ord
 
Ganske likt her :) Leker villt med tungen for å endre lyden, moro å se på :P
 
Så fint å høre deres er ganske lik med mi :)
Jeg har ikke fått etablert noen faste lese-rutiner enda, med storebror har det vært lesestund hver dag fra 4mnd, må bli flinkere til å stimulere språket til minsta også!
 
Frøkna sier nam-nam-nam-lyd når hun spiser noe hun liker, ma-ma-ma når hun gråter veldig, og når hun møter noen som sier hei til henne, ser et kosedyr eller hunden eller lignende lager hun en begeistret hei!-aktig lyd. Men som andre over her sier, tror jeg nok at det er litt intuitive lyder babyer lager, og at ordene har sin opprinnelse i det, og ikke motsatt
 
Er ma-ma-ma når hun er sulten på pupp, og hvis hun våkner på natta og det er pappaen som forsøker roe henne. Kommer også noen ba-ba-ba når pappaen kommer hjem fra jobb. Men er enig med dere andre som sier det nok ikke er helt bevisste ord ennå ;)
 
her er det heller ikke noen beviste ord heller....
men masse babbling. særlig når storesøster kommer :)
 
Ikke noen ord her enda. :)
 
Back
Topp