Første ord

Eldste var 8 mnd, ordet var mer en spesiell lyd, og det betydde "pusekatt". :rolleyes: Yngste snakket tegnspråk. Lærte først tegnet for "spise" da hun var 12 mnd, men da var det jo jeg som hadde valgt ord for henne. Første selvvalgte ord da hun begynte å snakke høyt var "katt". Vi har ikke katt selv, så jeg aner ikke hvorfor ungene var så opptatt av det tåpelige dyret. :p Mamma kom langt nede på listen.

nenne, dudda og mamma. De kom ca samtidig. :P
Nenne var smokken og dudda var tåteflaske..
Så ikke på det som ord når de først dukket opp.. Men det ble navnet på dem..
Hun kalte smokken for Nenne til hun sluttet med den :P hun var 10-11 mndr

Han var 8 mnd og begynte å si "bø" selv i borte/bø leker :)
Neste ord kom et par uker etterpå og var "hikke" :p
En mnd senere kom et ord jeg lagde for kosekaninen hans som han gjentok, og enda en mnd senere (i går) kom noe jeg tror var "mamma" hvis jeg hørte rett.

Husker ikke når det var, men ordet var pjus. For katten; )

Rundt 8-9 mnd. Og ordet var nei, neste hun lærte var mamma. Så kom første setning like over året som var "jeg vil ikke" haha

8.5 måneder "nam-nam" til mat. :)

Ved 10 måneder sa hun: mamma, pappa, nam-nam, ball, se deh (der), meje (mere), ja, nei. :)

Hun sa mamma dagen hun ble 6 mnd. Deretter bov, hei, hallo, hade, pus og pappa rett før hun ble året.

Hun var 11 mnd når hun begynte å snakke.

Ja
Mamma
Nei
Da-da
Takk
Hei

I den rekkefølgen

Jeg er overbevist om at hun sa "nam" for mat/melk/vann fra hun var bare seks måneder, men ingen tror meg! :p Ellers sa hun lys da hun var rundt ti måneder. :-)

Back
Topp