Første natt med astmamedisiner

mkrago

Elsker forumet
Guttungen på 2,5 har hostet konstant i maaaaange mnd. Våkner om natta av hosteanfall og sover generelt veldig dårlig. Vi har fått henvisning til barneavdeling men med 3 mnd ventetid fikk vi resept på astma medisiner på lørdag og begynte i går, han sov hele natta igjennom uten et eneste host.

I går var det tortur å gi han medisin, måtte bare holde han fast og tvinge det i han, i dag kunne jeg si: du må ha på masken til mamma har talt til 5, det gikk supert. Etter noen minutter spurte han: kan jeg få ta med medisin i barnehagen? I bilen kommer det fra baksetet: kan jeg få medisin så jeg får sove? Jeg får nesten litt dårlig samvittighet for at vi har ventet så lenge, men det skal nevnes at han er et ørebarn og ble operert for 6mnd siden. Han har nesten vært kronisk forkjøla siden han ble født.

Jeg var redd for at jeg måtte tvinge han i ukevis som jeg vet mange andre har måttet gjøre. Håper virkelig dette fortsetter å hjelpe. Blir litt lettere å bli 2 barnsmor når eldstemann sover natta igjennom.

Måtte bare dele dette, føles som en enorm vekt har blitt løftet av skuldrene mine.

Oppdatering natt 2:
Guttungen sov som en stein, spurte etter medisin på morgenen i dag og nektet å tror meg når jeg lovet at han har medisin i barnehagen og skal få lov til å ta der i dag også. Jeg måtte få en av de voksne til å bekrefte for han at medisinen lå i barnehagen før jeg fikk gå når jeg leverte han.

Last edited:
Så deilig. tilvenning til maska gikk på et par dager med vår eldste, og hosten forsvant, ingen av oss våknet av at han hostet

Var igjennom samme opplegget med minstesønnen her, og det er en herlig følelse når hosten slipper og medisinen faktisk fungerer:)
Hadde noe trøbbel med tilvenning av maska her også, men det gikk raskt over. Tror også det går lettere når barna kjenner selv at det hjelper dem å bli bedre.

Det er så godt når man e endelig finner noe som virker:)

Det er så deilig når barna endelig blir " friske" fra noe. Her er det nr 2 og han har reflux. Må tvinge i han mat uten medisiner pga smerter i halsen av all syren. Heldigvis liker han også medisinen sin. Det er så deilig å se at de ikke plages mer og har det bra. Enda bedre når man ikke må tvinge på dem medisin.

Det er heilt nydelig når ungar får hjelp/medisin som fungerar, og ekstra fantastisk når dei er store nok til å forstå forskjellen og vere glad for den!

Så godt for han å endelig få sove :)

Å.så bra!

Her hjalp det også over natta på frøkna her som da var 7 mnd.
Har hatt kamper med maska vi og, ikke lett å få en baby til å forstå behovet for medisin. Men nå som hun er 4 år går det veldig lett

Håper det fortsetter sånn :-)

Oppdatering 1 uke inn i prosjektetet

Guttungen sover som en drøm, søvnbehovet har blitt redusert med ca 1-2 timer hver natt så sover nå fra ca 19.30 til 6.30. Vi har ikke hatt en eneste oppvåkning etter at vi begynte med medisiner. Han hoster nesten ikke og har blitt mye mindre snørrete. Det er fortsatt en kamp å gi medisiner, men nå fordi han ønsker å gjøre det selv og ikke har tid til å vente på oss, samt at han ønsker flere doser :hilarious:.

Vår konklusjon::smiley-bounce016

Back
Topp