Første møte med jordmor i morgen..

MissV

Forelsket i forumet
I morgen er det første møte med jordmor. Kjenner jeg er litt nervøs og jeg vet ikke helt hvorfor. De hørtes veldig hyggelig ut når jeg ringte, men uansett..
I morgen er jeg 10+5, og som jeg skjønner så gjør de ikke så mye da siden det er litt tidlig.
Er det noen som kan fortelle meg hva første møtet handler om?

Jeg skal også møte jordmor for første gang i morgen :) tenkte å ta med en urinprøve, og så blir det vel tatt noen blodprøver? Blir spennende! Skal også søke om fødeplass siden jeg bor i Oslo og ønsker å føde på Ullevål. Har hørt det må søkes tidlig.

Vi snakket om kosthold, alkohol/røyk/snus/medikamenter, vitaminer, jobb, tok blodtrykk, veide meg :) også viste hun meg en bok og noen hefter jeg skulle få. Testet urinprøve :) Det var vel i grunn det :)

Blodprøve tror jeg varierer fra sted til sted. Jegfikkbeskjed om å ta dette hoslegen, men fylte ut helsekortet :)

Ok søke fødeplass ja.. Vil og føde på Ullevål- men sogner ikke dit.. :/ leter de etter hjertelyd så tidlig?
Hvor sogner du? Jeg sogner egentlig til ahus pga at jeg bor nord i Oslo, men det er jo fritt sykehusvalg? Og jeg vil ikke føde på a-hus.

Tror jeg sogner til Aker sykehus.. Men vil til Ullevål for alle penga!
Skjønner deg godt. Har hørt mye bra om Ullevål. Trodde ikke Aker hadde fødeavdeling mer. Jeg er født der. Gikk jo bra med meg da. Ha ha :P men si til jordmor i morgen at du vil til Ullevål og at du vil søke tidlig. Jo tidligere jo bedre tenker jeg :)

Skjønner deg godt. Har hørt mye bra om Ullevål. Trodde ikke Aker hadde fødeavdeling mer. Jeg er født der. Gikk jo bra med meg da. Ha ha :P men si til jordmor i morgen at du vil til Ullevål og at du vil søke tidlig. Jo tidligere jo bedre tenker jeg :)
Ååå måtte Google, den ble visst lagt ned i 2003 eller noe.. Tro hvor jeg sogner da.. Hmm..

Ååå måtte Google, den ble visst lagt ned i 2003 eller noe.. Tro hvor jeg sogner da.. Hmm..
Hehe ja det var det jeg mente. Jeg tror jeg nok du sogner til Ullevål. Så i Oslo-tråden at du bor på Sandaker, og Ullevål er jo bare ett steinkast unna så da hører du nok til der :-)

Hehe ja det var det jeg mente. Jeg tror jeg nok du sogner til Ullevål. Så i Oslo-tråden at du bor på Sandaker, og Ullevål er jo bare ett steinkast unna så da hører du nok til der :-)
Ok så bra, er jeg da sikra plass der? En time til møte med jordmor.. Grøss..

Hvordan gikk det? :)
En herlig dame!! Møtet gikk kjempe fint, vi snakket litt om alt egentlig. Søkte fødeplass til Ullevål :) hun tok seg god tid, og jeg var der over en time. Hun sa at hun kunne lete etter hjertelyd, men ønsket ikke siden det enda var litt for tidlig, men om to uker når jeg skal til legen så kunne de lytte etter det :) er mye mer rolig nå, og tenke at alt jeg opplever er normalt, som hun også sa :) nei bare en fin fin opplevelse! :)

En herlig dame!! Møtet gikk kjempe fint, vi snakket litt om alt egentlig. Søkte fødeplass til Ullevål :) hun tok seg god tid, og jeg var der over en time. Hun sa at hun kunne lete etter hjertelyd, men ønsket ikke siden det enda var litt for tidlig, men om to uker når jeg skal til legen så kunne de lytte etter det :) er mye mer rolig nå, og tenke at alt jeg opplever er normalt, som hun også sa :) nei bare en fin fin opplevelse! :)
Så bra! :-) Hadde en hyggelig time jeg også. Men jeg fikk beskjed om at det nesten var litt sent og søke på Ullevål. Hun skulle søke meg dit fordet, det er jo fritt. Satte riksen som nr 2 og ahus som nr 3. Men jeg vil ikke til ahus. Bor langt unna, kronglete å komme seg dit, har ikke lappen. Litt nervøs for det. Har "heldigvis" MS så jeg ba henne begrunne det at jeg må få plass på Ullevål pga ms'n min. Journalen min ligger jo der i tilfelle det skulle være noe, så jeg krysser fingrene.

Back
Topp