Første møte med hund

Canon_95

Forelsket i forumet
Hvordan reagerte hunden da den møtte babyen første gang ?

Har ei veldig snill tispe, er spent på hvordan hun reagerer :p

Det er jeg skikkelig spent på her også! Har verdens gladeste boxer, så tviler ikke på at han blir entusiastisk over et nytt familiemedlem egentlig, jeg bare håper han klarer å roe gleden litt :P

Det er jeg skikkelig spent på her også! Har verdens gladeste boxer, så tviler ikke på at han blir entusiastisk over et nytt familiemedlem egentlig, jeg bare håper han klarer å roe gleden litt :P

Heheh :p samme her, hun kan hoppe når hun møter nye, og prøver å slikke dem opp. Får håpe hun ikke gjør det når vi bærer bilsete inn! :p

Hun var borti vuggen for å sjekke hva som låg oppi ett par ganger, men godtok det som ett nytt familiemedlem uten problem :p Spørs bare hva hun mener når tredje kommer snart :D

Veldig spent på det samme! Har verdens snilleste pointer som aldri har gjort noen vondt, men han er veldig kontaktsøkende og glad i kos så spent på hvordan han takler å dele kosen ! Tror det skal gå veldig fint egentlig

Vi har tre små hunder og en katt! Så her blir alle tre plassert vekk når vi drar på sykehuset. Så får vi en hjem om gangen så vi får en litt rolig start:-P tror og håper det skal gå bra!

Har en irsk setter. Når min datter ble født gikk han forsiktig bort og snuset, og la seg pent ned. Hver gang hun var i nærheten var han veldig forsiktig og la seg alltid ned på hennes nivå. Det har han gjort med alle babyer/småbarn.

Nå er han 14 år gammel, og er veldig spent på hvordan han vil reagere på den nye babyen som kommer. Men mest er jeg spent på hvordan kattene våre vil reagere, de har aldri sett en baby før.

Vi har også en sånn gladgutt, en engelsk Staff med enormt mye kjærlighet og glede å gi :-P Han er riktignok blitt roligere med årene men.. Dette blir skikkelig spennende!! Særlig for a mor, som ikke klarer å slappe heeeelt av ;-) Introduksjonen må nok bli pappaens jobb.. Med meg på sidelinjen ;-)

Har en irsk setter. Når min datter ble født gikk han forsiktig bort og snuset, og la seg pent ned. Hver gang hun var i nærheten var han veldig forsiktig og la seg alltid ned på hennes nivå. Det har han gjort med alle babyer/småbarn.

Nå er han 14 år gammel, og er veldig spent på hvordan han vil reagere på den nye babyen som kommer. Men mest er jeg spent på hvordan kattene våre vil reagere, de har aldri sett en baby før.

Aww så herlig ! :D

Vi har også en sånn gladgutt, en engelsk Staff med enormt mye kjærlighet og glede å gi :p Han er riktignok blitt roligere med årene men.. Dette blir skikkelig spennende!! Særlig for a mor, som ikke klarer å slappe heeeelt av ;-) Introduksjonen må nok bli pappaens jobb.. Med meg på sidelinjen ;-)
Ja, staffen og boxeren er vel ganske like gemyttmessig sånn sett ;) Her er det motsatt da, her tenker jeg nok introduksjonen blir mitt ansvar, mens den lettere germofobe nybakte faren får stå på sidelinja og be meg passe på at hunden ikke slikker babyen i ansiktet :P

Har snart 4 barn og to bikkjer. Har ikke laget noe nummer ut av det når vi har kommet hjem med baby. Jeg begrenser kontakten med baby da jeg er redd for allergi og sjukdom.
Så de får snuse 1 gang og thats it. Sist stressa de fælt når baby gråt, det korrigerer jeg.
Ellers koser og herjer de som vanlig med de litt større barna i huset som de pleier.
Vi styrer ikke ekstra med å inkludere bikkjene i alt med baby og masse sånn styr. I dette huset er hunder hunder og mennesker mennesker.
Det funker bra for oss og begge bikkjene mine er snille og gode mot alt på to bein i forskjellige aldere.

Vi har 2 tisper og begge er 3 år . En leken og spretten staff + en blanding på str med staff . Som er ganske rolig inne . Begge er veldig kosete , kan være litt sjalu på hverandre uten å lage styr ut av det . Er små redd morsinnstinkte på begge tispene våkner når baby kommer . Og at de begynner å konkurrere om hvem som skal " passe" på . Men vi får bare se når han kommer inn i huset . Vi har jobbet med at hundene ikke får lov å hoppe på sofaen og seng i noen mnd nå . Har fått tak i en reise seng til å ha i stua så han kan ligge der når jeg holder på med noe . Greit å sikkre seg .

Vi har 2 tisper og begge er 3 år . En leken og spretten staff + en blanding på str med staff . Som er ganske rolig inne . Begge er veldig kosete , kan være litt sjalu på hverandre uten å lage styr ut av det . Er små redd morsinnstinkte på begge tispene våkner når baby kommer . Og at de begynner å konkurrere om hvem som skal " passe" på . Men vi får bare se når han kommer inn i huset . Vi har jobbet med at hundene ikke får lov å hoppe på sofaen og seng i noen mnd nå . Har fått tak i en reise seng til å ha i stua så han kan ligge der når jeg holder på med noe . Greit å sikkre seg .

Her har vi også jobbet med litt grenser, ingen sofa eller seng (helst ikke gå inn på soverommet en gang) også har andre tatt seg av oppmerksomhetgiving for meg. Gir henne så klart kos og tur, bare mindre enn før :p

Her har vi også jobbet med litt grenser, ingen sofa eller seng (helst ikke gå inn på soverommet en gang) også har andre tatt seg av oppmerksomhetgiving for meg. Gir henne så klart kos og tur, bare mindre enn før :p
De har fått lov å sove på gulvet på soverommet . Jeg klarer ikke sove med lokket dør så de har pledd på sofaen om nattan i tilfelle de hopper opp på sofaen mens vi sover . Men et klart nei i sengen siden jeg kommer til å ha baby seng inntil senga våres med ene siden ned . Om dagen så har de pledd på gulvet og der får de lov å ligge ingen sofa om dagen . Utrolig hvor fort de lærer . Men jeg har fått panikk for hår . Staffen røyter , små kort spist hår som stikker seg i alt . men ikke den blandingen . Vi støvsuger og støvsuger . Håper ikke det klikker for meg når babyen kommer .

De har fått lov å sove på gulvet på soverommet . Jeg klarer ikke sove med lokket dør så de har pledd på sofaen om nattan i tilfelle de hopper opp på sofaen mens vi sover . Men et klart nei i sengen siden jeg kommer til å ha baby seng inntil senga våres med ene siden ned . Om dagen så har de pledd på gulvet og der får de lov å ligge ingen sofa om dagen . Utrolig hvor fort de lærer . Men jeg har fått panikk for hår . Staffen røyter , små kort spist hår som stikker seg i alt . men ikke den blandingen . Vi støvsuger og støvsuger . Håper ikke det klikker for meg når babyen kommer .

Staffen vår er skikkelig sofagris, men ja fy søren for en røyting! En dag etter støvsuging av sofa med teppebanker er det like ille! Men pytt.. Hundehår får vi tåle..

Vi var litt bløte før og lot han komme opp i senga iblant. Det har vi sluttet med. Vi skal også ha sprinkelseng inntil, pluss at vi nok tar baby en del mellom oss..

Ja, staffen og boxeren er vel ganske like gemyttmessig sånn sett ;) Her er det motsatt da, her tenker jeg nok introduksjonen blir mitt ansvar, mens den lettere germofobe nybakte faren får stå på sidelinja og be meg passe på at hunden ikke slikker babyen i ansiktet :P

Nå måtte jeg google germofob :-P Haha. Det er ikke mitt største problem, er vel bare generelt nervøs for at han skal bli for voldsom eller at han iløpet av et sekund skulle gjøre noe grusomt! Et jafs så er babyhodet borte liksom :'( Syke syke tanker.. Og jeg elsker den hunden, som er verdens snilleste.. Men..

Nå måtte jeg google germofob :p Haha. Det er ikke mitt største problem, er vel bare generelt nervøs for at han skal bli for voldsom eller at han iløpet av et sekund skulle gjøre noe grusomt! Et jafs så er babyhodet borte liksom :'( Syke syke tanker.. Og jeg elsker den hunden, som er verdens snilleste.. Men..
Skjønner tankene godt jeg, selv om jeg ikke har dem selv. Vi kan vel ganske fort bli litt *kremt* overdramatiske i disse dager, særlig rundt alt som har med sikkerheten til baby å gjøre :) Men det går helt sikkert veldig fint!

Har to hunder en på 1 år og en på 5 år og de tok det veldig fint når vi kom hjem:)
De ligger ved sengen og passer på, de får snuse og hilse på. Så her har alt gått over all forventing:)
De følger etter når det er bleieskift og mattid:)

ene løp rett forbi baby & rett opp i fanget mitt. andre satt vedsiden av baby senga & stirret på han i sikkert 20 min. nå kommer de å sniffer på han & prøver å slikke han på hodet når jeg holder han sån at de kommer til. fordelen med små hunder (2 KG) er at det er lett å holde de unna baby om vi ønsker det ;) veldig glad de tar det så pent! var litt bekymret for at tispa vår skulle bli sjalu siden hu er veldig avhengig av meg, passer på å gi henne masse kos osv når jeg ikke har hendene fulle med baby sån at hun ikke føler seg glemt, hannen ligger vedsiden av meg ellers sitter han hos pappan sin & nyter kose tid før han løper av sted for å passe på babyn igjen :)

Back
Topp