Første legetime

Inga80

Elsker forumet
Er det noen som vet når det er vanlig å gå til legen første gang? Har ikke fått time før 15. november jeg og synes det er veeeeeeeldig lenge til. Har lyst til å få sjekka at alt står bra til nå liksom.....

Hei og gratulerer! [:)]

Det er vel vanlig med første legebesøk mellom uke 8 og 12.
Men ser at mange her er der før dette også.
Jeg skal ikke før den 4. november og jeg er nesten 9 uker på vei.

Tiden går saakte ja! [&:]

Det blir veldig spennende da.
Gleder meg veldig til UL. Tenk å få se den lille som ligger der inne. Håper at det kanskje kan gå opp for meg da... [:D]

Ja det gleder jeg meg til også! [:D]

Har ikke hatt de store symptomene så langt, så jeg føler meg ikke så veldig gravid enda må jeg si.
Men *bank i bordet* skal vel være glad til at man ikke ligger og roper på elgen...

Er litt sånn småkvalm innimellom jeg, men det går fort over bare jeg spiser litt. Ellers merker jeg at jeg er veldig trøtt. Før sovna jeg aldri før kl 2 på natta, mens jeg nå kan gå å legge meg kl 9, og da har jeg gjerne sovet litt tidligere på dagen også... Håper jeg får litt energi igjen snart [:)]

Ja, de sier at mye er gjort bare vi kommer oss gjennom de første 12 ukene i alle fall. [:)]

Jepp, får satse på det [:D]
Synes det er veldig stille her inne jeg. Virker ikke som det er noen som har noe å si....

Hvis det er Juni forumet du mener så tar det seg vel opp etterhvert, vi er jo ikke så langt på vei enda. [;)]

Er vel sant det.
Blir nok greit å ha dette forumet sånn at vi kan dele erfaringer med andre som har kommet ca like langt som oss. Spesielt ettersom det er min første [:)]

Min første også så det dukker nok opp endel man lurer på ja [8|]

For hvert svar jeg får virker det som om det dukker opp 10 nye spørsmål. Har heldigvis mange rundt meg da som har vært igjennom det samme for ikke så lenge siden. Faren er vel at det kan bli vel mange råd. På søndag ble en kompis bekymra for meg. Han mente at jeg ikke burde ha løfta lekekassen til sønnen hans. Jeg ville jo bare hjelpe til litt med ryddinga og det var en sånn plastkasse med små lette babyleker i. Hvis jeg ikke kan løfte den kan jeg vel bare legge meg ned og ikke røre på en finger resten av svangerskapet [:)] Litt søtt at han passer på sånn da, men redd det kan bli slitsomt i lengden....

Hei. Jeg hørte at det var vanlig å gå til legetime mellom uke 10-12. Selv har jeg ikke ringt legen grunnet legebytte som ikke er i orden før 1.november og det syntes jeg er lenge til, er jo snart tid for time, jeg er så spent på hvordan alt står til..

Hi, hi! [:D]
Samboeren min nektet meg å løfte noe også.
Jeg sa også til han at da kunne jeg bare legge meg ned og ikke gjøre noe. [:D]
Er jo gravid, ikke syk!

Kjempefint å få råd om ting ja, men endel ting føler man om er riktig eller ikke også tror jeg. [:)]

I dag er jeg 7+3, med vår første var jeg tidligere.
Første legetime ja....
Har vært på min første i dag jeg, var litt heldig i dag føler jeg.
Legen hadde veldig mye å gjøre så vi utsatte gynokologtimen til neste gang.
Passa meg godt, er mye kvalm om dagen og gyn.timen i seg selv er noe jeg blir dårlig av.
Fikk meg kvalmedempende tabletter for å klare meg igjennom dagene som kommer.
De funka kjempegodt, phhh...

hei hei. har termin 30 juni -blir vel ut i juli...
Har ikke merket noe til kvalme ennå, men jeg slipper nok ikke unna så lett! [:@] Men hva er egentlig å løfte tungt? altså, hvor tungt er tungt? Litt tungt eller veldig tungt? [:-]
Jaja, glad der en side der alle er ca like langt. GLEDER MEG!!! [:D][:D]

Hei. Hadde første legetime i uke 6. Har lest at noen avdere har skrevet at det skulle bli sjeldnere kontroller. Jeg skal gå like ofte som i mitt forrige svangerskap for 3 år siden.

ORIGINAL: mille.

hei hei. har termin 30 juni -blir vel ut i juli...
Har ikke merket noe til kvalme ennå, men jeg slipper nok ikke unna så lett! [:@] Men hva er egentlig å løfte tungt? altså, hvor tungt er tungt? Litt tungt eller veldig tungt? [:-]
Jaja, glad der en side der alle er ca like langt. GLEDER MEG!!! [:D][:D]

ang den løftingen...noen sir 10kg.mens legen min sa jeg ikke trengt å tenke på det da jeg sa jeg løftet mye tungt på jobben.så nå løfter jeg det jeg føler selv går greit.som regel det samma som før men tenker meg litt mer om.
føler jeg det blir for tungt,syter jeg å klager på ryggen min så tar di andre det for meg.[:D]

jeg skal til legen 14 nov.
da er jeg 8+2
gleder meg til å få det bekreftet av en lege[:D]

Back
Topp