Første legetime

Mange som har vært? Jeg var 7+3 og det mente legen var alt for tidlig fordi hun vanligvis ikke tok inn noen før 8+0
Mellom 8 og 12 er anbefalt ja. Men noen skal ha ekstra oppfølging og trenger tidligere

Oppfølgingen min fikk jeg før første kontroll :p
Når man får ekstra oppfølging så er det jo ikke så lett å skille på hva som er kontroll og hva som er legetime. Sist gang hadde jeg bare bare faste legetimer hver 3-4 uke så ble alt som er nødvendig fulgt opp der.

Tirsdag kl 09 skal jeg på første kontroll...
Sååå spendt!
Tenk om jeg får se en liten spire inni magen! :love017
Har dere fått time eller allerede vært?

Åååhh spennende!
Jeg har første time onsdag til uken. Det er ganske tidlig (6+2) men fikk lavt stoffskifte etter forrige graviditet så må derfor inn ganske tidlig for sjekk.

Jeg har bestillt time og må knyttes opp mot sykehuset pga kronisk sykdom. Til det må jeg ha henvendelse fra fastlege først. Fikk time hos fastlege neste mandag :) Gleder meg til TUL.

Fastlegen ville ikke ha meg inn før uke 12-13, det syntes jeg selv var litt sent. Står forøvrig på ventliste til ny fastlege, men det tar sånn tid her så må bare forholde meg til han enn så lenge.:rolleyes:

Fastlegen ville ikke ha meg inn før uke 12-13, det syntes jeg selv var litt sent. Står forøvrig på ventliste til ny fastlege, men det tar sånn tid her så må bare forholde meg til han enn så lenge.:rolleyes:

Du kan jo ringe direkte til Jordmor da?[emoji4]

Skal i uke 12 selv, jeg kunne nok bedt om å komme inn tidligere, men har egentlig ikke behov. Vet jeg er overvektig og hvilke tiltak jeg bør ta uansett :p

Åååhh spennende!
Jeg har første time onsdag til uken. Det er ganske tidlig (6+2) men fikk lavt stoffskifte etter forrige graviditet så må derfor inn ganske tidlig for sjekk.
Det er 2 uker siden...Han så ingenting, ikke fostersekk engang...Skal inn igjen i morra. Har vært 2 ekstremt lange uker :( Mista helt troa. Forberedt på BO :/

Vært på første svangerskapskontroll hos fastlegen min i uke 4, skrev gravidkort og tok blodprøver, ble henvist til ul og var på tul 7+6. Privat ul også uka før det igjen :happy: Man blir litt ekstra tussete når man hadde en MA i uke 10 sist.. blir nok en til ultralyd uke 12 for å sjekke at alt står bra til

Hadde tidlig UL i dag, 7+6 og legetime på torsdag. Var utrolig kjekt å se og høre et lite bankende hjerte❤️

Jeg er jo bare 5+0 uker i dag. Føler helt ærlig at det er litt vel tidlig å ringe hverken jordmor eller lege. Har lyst til å vente litt jeg.. :smiley-angelic006

Jeg er jo bare 5+0 uker i dag. Føler helt ærlig at det er litt vel tidlig å ringe hverken jordmor eller lege. Har lyst til å vente litt jeg.. :smiley-angelic006

Jeg ringte lege i dag, er 8+2, ringte ca likt sist gang. Ringte ikke jordmor før etter OUL sist, men har man mye bekymringer eller bor et sted det er mye press på jordmor kan det være greit å ringe tidligere da! Men jeg forholdt meg til intervaller på svangerskapskontrollene som står på helsenorge.no :)

Jeg ringte lege i dag, er 8+2, ringte ca likt sist gang. Ringte ikke jordmor før etter OUL sist, men har man mye bekymringer eller bor et sted det er mye press på jordmor kan det være greit å ringe tidligere da! Men jeg forholdt meg til intervaller på svangerskapskontrollene som står på helsenorge.no :)

Ja ikke sant. Tror heg avventer litt.

Har fått time når jeg er 9+5. Husker ikke når jeg var første gang forrige graviditet, så bestilte ut i fra når det var ledig tid som passet best med jobben min, hehe. Og så klarte jeg ikke å dy meg, så jeg bestilte tidlig ultralyd når jeg er rett over 10 uker:biggrin tenkte det kunne vær morsomt å pakke inn bilder til besteforeldre til jul :happy6

Første legetime unnagjort. Var gravid ifølge legen sine tester også og av en eller annen grunn er det litt betryggende :hilarious:

Fikk søkt fødeplass og henvisning til fosterdiagnostikk rundt uke 12 så er bare å vente på svar. Ny legetime 17 desember når jeg er 11+1

Jeg har ikke hast, og legen lot meg styre det. Så blir ikke før nesten uke 11.

Back
Topp