Mellom 8 og 12 er anbefalt ja. Men noen skal ha ekstra oppfølging og trenger tidligereMange som har vært? Jeg var 7+3 og det mente legen var alt for tidlig fordi hun vanligvis ikke tok inn noen før 8+0
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mellom 8 og 12 er anbefalt ja. Men noen skal ha ekstra oppfølging og trenger tidligereMange som har vært? Jeg var 7+3 og det mente legen var alt for tidlig fordi hun vanligvis ikke tok inn noen før 8+0
Oppfølgingen min fikk jeg før første kontrollMellom 8 og 12 er anbefalt ja. Men noen skal ha ekstra oppfølging og trenger tidligere
Når man får ekstra oppfølging så er det jo ikke så lett å skille på hva som er kontroll og hva som er legetime. Sist gang hadde jeg bare bare faste legetimer hver 3-4 uke så ble alt som er nødvendig fulgt opp der.Oppfølgingen min fikk jeg før første kontroll![]()
Tirsdag kl 09 skal jeg på første kontroll...
Sååå spendt!
Tenk om jeg får se en liten spire inni magen!
Har dere fått time eller allerede vært?
Fastlegen ville ikke ha meg inn før uke 12-13, det syntes jeg selv var litt sent. Står forøvrig på ventliste til ny fastlege, men det tar sånn tid her så må bare forholde meg til han enn så lenge.![]()
Det var ikke så dumt, kanskje jeg skal gjøre det!Du kan jo ringe direkte til Jordmor da?[emoji4]
Det er 2 uker siden...Han så ingenting, ikke fostersekk engang...Skal inn igjen i morra. Har vært 2 ekstremt lange ukerÅååhh spennende!
Jeg har første time onsdag til uken. Det er ganske tidlig (6+2) men fikk lavt stoffskifte etter forrige graviditet så må derfor inn ganske tidlig for sjekk.
Man blir litt ekstra tussete når man hadde en MA i uke 10 sist.. blir nok en til ultralyd uke 12 for å sjekke at alt står bra tilJeg er jo bare 5+0 uker i dag. Føler helt ærlig at det er litt vel tidlig å ringe hverken jordmor eller lege. Har lyst til å vente litt jeg..![]()
Jeg ringte lege i dag, er 8+2, ringte ca likt sist gang. Ringte ikke jordmor før etter OUL sist, men har man mye bekymringer eller bor et sted det er mye press på jordmor kan det være greit å ringe tidligere da! Men jeg forholdt meg til intervaller på svangerskapskontrollene som står på helsenorge.no![]()