Første legetime?

Ringer legen over helgen hvis det fortsatt ser lovende ut :)
Er høyrisikosvangerskap, men ingen umiddelbare fare for meg eller den lille, skal bare følges opp ekstra. Rikshospitalet vil ha beskjed senest uke 8, så tenker at det er helt innafor å si ifra til legen når jeg er 6+4:Heartred

Ja, jeg er overvektig så jeg renger med jeg også blir følgt ekstra opp under svangerskap. men det er nå bare greit :)

Ja jeg har jo aldri vært gravid før så, men nå får jo jeg før jeg er 12 uker. håper de kan sjekke eller se om det stemmer at jeg er så langt som jeg tror selv. Har hatt ustabil syklus så :/ Men jeg tror det stemmer ganske bra at jeg er 5+5. men vi får se :)

Jeg tror legen kan vurdere størrelsen på livmoren, og tidlig i svangerskapet kan hcg-blodprøver gi en viss indikasjon på hvor langt man har kommet. Så er det selvfølgelig mulig med tidlig ul hvis du ikke aner hvor langt du er, men du vet jo sånn omtrent. :-)

Jeg tror legen kan vurdere størrelsen på livmoren, og tidlig i svangerskapet kan hcg-blodprøver gi en viss indikasjon på hvor langt man har kommet. Så er det selvfølgelig mulig med tidlig ul hvis du ikke aner hvor langt du er, men du vet jo sånn omtrent. :)

ja åkei :) ja jeg vet jo sånn omtrent og tror jo det stemmer siden jeg har kjent på di symptomene jeg har og har hatt. Så skal det jo stemme ganske bra, kan være snakk om nån dager bare. :)

Første legetime var (mine berekningar) 5+4, første ul 6+1, neste ul i freda då er eg 7+4.
Har mista to før og har ingen fullgådde svangerskap, derfor ekstra oppfølging grunna angst i forbindelse m det.

Første legetime var (mine berekningar) 5+4, første ul 6+1, neste ul i freda då er eg 7+4.
Har mista to før og har ingen fullgådde svangerskap, derfor ekstra oppfølging grunna angst i forbindelse m det.

Skjønner det veldig godt❤ Håper at denne gangen så går alt bra❤

Ja, jeg er overvektig så jeg renger med jeg også blir følgt ekstra opp under svangerskap. men det er nå bare greit :)
Vi skal følges opp ettersom vi ikke vet hva som gjorde at storesøster ble syk under svangerskapet :)
Så skal inn til organundersøkende ultralyd i uke 13, og får nok litt tettere oppfølging bare vi passer på å kreve det:p

åh :( Men så bra at dere blir fulgt opp ekstra nå! ❤ Ja, jeg vet jeg kommer til å bli det, hadde tenkt og gå litt ned i vekt før jeg ble gravid, men så skjedde det så fort. Men jeg har troa for at det blir et fint svangerskap uansett, men skal jo innrømme at jeg blir jo litt redd når jeg hører om overvektige som møter helsepersonell og bare får høre unnskyld språke, men drit.
Men jeg skal være positiv, vi er jo skapt til å gjøre dette så.❤

åh :( Men så bra at dere blir fulgt opp ekstra nå! ❤ Ja, jeg vet jeg kommer til å bli det, hadde tenkt og gå litt ned i vekt før jeg ble gravid, men så skjedde det så fort. Men jeg har troa for at det blir et fint svangerskap uansett, men skal jo innrømme at jeg blir jo litt redd når jeg hører om overvektige som møter helsepersonell og bare får høre unnskyld språke, men drit.
Men jeg skal være positiv, vi er jo skapt til å gjøre dette så.❤
Legen mener jeg er overvektig, gynekolog mente det ikke var noe å tenke på.
Jeg jobber i barnehage, kan løpe langt og løfte tungt, spiser sunt og skeier ut akkurat passe mye :p
Har holdt på masse frem og tilbake med vektnedgang, men har funnet ut at jeg syns min mentale helse er viktigere enn å være tynn.
Kroppen min fungerer og det får være godt nok :happy:

Legen mener jeg er overvektig, gynekolog mente det ikke var noe å tenke på.
Jeg jobber i barnehage, kan løpe langt og løfte tungt, spiser sunt og skeier ut akkurat passe mye :p
Har holdt på masse frem og tilbake med vektnedgang, men har funnet ut at jeg syns min mentale helse er viktigere enn å være tynn.
Kroppen min fungerer og det får være godt nok :happy:

Ja, jeg har jo egentlig aldri tenkt på vekten min før nå egentlig. Jeg går til og fra jobb og det er et godt stykke og har en ganske så aktiv jobb også (helsevesnet) og har ingen plager som jeg vet om iallefall. :') føler meg frisk og rask. Så er synd at det er det jeg bare skal gå og tenke på nå som jeg er gravid.. Men som min mamma sa prøv å tenke minst mulig på det og heller tenke at det er maange som er i samme posisjon som meg og har klart seg igjennom det :) Så får bare prøve å tenke sånn isteden for all di negative tankene.
Men føler jeg har blitt mye mer bevisst på hva jeg spiser. Siden jeg fant ut at jet var gravid har jeg ikke hatt lyst på noe godteri eller søte ting. fordi om man ikke har matlyst er det mer sunne ting som spises istede for usunt. Så tenker jo at det er veldig bra :)

Var når jeg var 5 uker fordi vi måtte legge en plan ang medisiner jeg bruker. Tok noen tester og hun sa det var vanlig med time rundt uke 12, men om jeg følte for en time før så måtte jeg bare komme innom :happy:

Var der da jeg var 6+0. Tok noen blodprøver og fikk helsekort.

Back
Topp