Første legetime?

Skal bestille til ca uke 12-13 for blodprøver og diverse ja

Forresten mulig jeg bestiller før for å få henvisning til oul. Vil jo helst ikke ha den midt i ferien min :shifty:
 
Dro i uke 5 med førstemann. Kommer til å bestille i uke 6 denne gang da jeg har en jobb som tilsier at jeg ikke kan jobbe lenge der som gravid og må over på svangerskapspenger. Godt å ta blodprøver å se at ting går fremover såpass tidlig syns jeg også :happy::angelic:
 
Må på tidlig UL i uke 6/7 og skal ha jevnlig oppfølging, har konsisert og hadde svangerskapsdiabetes sist gang.
 
Aner ikke, er 41 år, så tror det er noen kromosontester og slikt jeg skal igjennom før uke 12. Så ble vel da kanskje ha legetime rundt uke 8
 
Skal bestille første time til jordmor på mandag. Håper i uke 8 ca. Til legen skal jeg i uke 12 for vanlig blodprøver osv :)
 
Jeg er faktisk ikke sikker på hvor langt jeg har kommet pga uregelmessig mens, men er vel ca 6-7 uker når jeg skal til lege. Jeg bestilte time tidlig fordi jeg har antistoffer fra forrige svangerskap.
 
Hvorfor velger man å ha time hos evt lege eller jordmor i uke 8, og hvem av dem burde man evt velge ? Jeg har allerede vært inne på sykehus og tatt innvending ultralyd og blodprøver pga de trodde jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, men den mistanken er vekke nå heldigvis [emoji5] Mistanken kom pga en hevelse ved en eggstokk. Men det viste seg å være et gule legme heldigvis.
 
Jeg skal allerede til legen i morgen, og få henvisning til sykehuset, er vektoperert for 6 mnd siden og må få tett oppfølging av sykehuset da jeg spiser så lite, men føler meg veldig frisk og fin da, får i meg alt av vitaminer osv men må få ultralyd 1gang i mnd :)
 
Kommer til å ringe legekontoret i morgen for å bestille en time. Har to keisersnitt bak meg, og sist jeg var på ultralyd hos en privat gynekolog var han litt bekymret pga livmoren.
 
Jeg ser på helsekortet at jeg hadde første kontrolltime til lege i uke 10 i forrige svangerskap, så kommer til å følge den standarden nå også:) Kommer til å gå til lege hele veien egentlig. Sist gikk jeg til jordmor én gang, man får mye mer info om fødselskurs og ammekurs hos jm, men jeg hadde bestemt meg for å ikke være med på noe sånt. Følte det var begrenset HVOR mye man kunne forberede seg til fødselen liksom:dead: Kjøpte meg boka «en god fødsel» - forbered deg med mental trening sist og synes den var ganske bra faktisk! Var med lydfil også, som tok for seg ulike pusteteknikker:)
 
Last edited:
Sist var jeg på første kontroll i uke 12 og bestiller nok time til rundt da også denne gangen, hos jordmor! [emoji4]
 
Dumt spørsmål kanskje:rolleyes: men kan man bestille time hos jordmor uten henvisning fra lege?
 
Jeg tenkte å bestille fastlegetime i morgen (får time kanskje i løpet av uka) pga kraftige smerter nederst i magen. Kan nok være voksesmerter, men vil uansett gjøre legen oppmerksom på det hvis hun vil sjekke det nøyere. I tillegg sliter jeg med opptak av ulike vitaminer og mineraler så jeg vil bare sjekke om alt er innafor og at jeg ikke trenger å ta mer tilskudd.
 
Back
Topp