Første legetime

Var på første lege time mandag denne uka, var da 7+4, fikk time slik at de kunne sende henvisning til foster diagnostikk, når påsken er over er jeg jo nesten i uke 9,og da bør blodprøve tas straks. :)

Var på første lege time mandag denne uka, var da 7+4, fikk time slik at de kunne sende henvisning til foster diagnostikk, når påsken er over er jeg jo nesten i uke 9,og da bør blodprøve tas straks. :)
Er det 2 med ditt Nick her?:joyful: tror der er skrevet feil på terminlista:nailbiting:

Neida.. æ fikk først beskjed om at æ hadde en MA, og så ble den avblåst..haha.. Så det e mæ som står på mistet på lista.. men æ e tilbake :) har satt inn ny termin dato :)
Åååååh, ja det var sånn det var:D hærlighet så hærlig:D ble bare litt forvirra:) du skriver "æ" , antar du er nordlending da?:)

Tilhører du UNN Tromsø når det kommer til fosterdiagnostikk? Jeg gjør det. Ble henvist for duo-test da jeg var 8+0. Sjekket inne på helsenorge nå nettopp, og ser at jeg ikke har fått time før jeg er 13+3! :meh: Greit i forhold til UL, men ikke et ord i brevet om at blodprøven skal tas før 10+0 (jeg er 9+2 i dag). Skal ringe dem over påske. Håper jo virkelig de følger de anbefalinger som er gitt! :nailbiting:

Tilhører du UNN Tromsø når det kommer til fosterdiagnostikk? Jeg gjør det. Ble henvist for duo-test da jeg var 8+0. Sjekket inne på helsenorge nå nettopp, og ser at jeg ikke har fått time før jeg er 13+3! :meh: Greit i forhold til UL, men ikke et ord i brevet om at blodprøven skal tas før 10+0 (jeg er 9+2 i dag). Skal ringe dem over påske. Håper jo virkelig de følger de anbefalinger som er gitt! :nailbiting:
Ja tilhører unn. Husker fra sist at blodprøver bør tas mellom uke 9-11 og ultralyd før uke 12 ..etter det begynner det vell å bli vanskelig å se det de leter etter i uke 11-12.
Ja ring dem.. !! Har du fått tatt blodprøver ?
Jeg venter på brev med info, sånn at æ kan dra til legen etter påske å ta prøvene. Kanskje jeg og må sjekke nett om de har fått henvisningen..
Redigert: ser at henvisningen er til vurdering :). Og fant denne nå.. ser ut til at det kan tas frem til 13+6
https://nhi.no/familie/graviditet/s...st-et-alternativ-til-fostervannsprove/?page=2

Last edited:
Ja tilhører unn. Husker fra sist at blodprøver bør tas mellom uke 9-11 og ultralyd før uke 12 ..etter det begynner det vell å bli vanskelig å se det de leter etter i uke 11-12.
Jeg venter på brev med info, sånn at æ kan dra til legen etter påske å ta prøvene. Kanskje jeg og må sjekke nett om de har fått henvisningen..
Redigert: ser at henvisningen er til vurdering :). Og fant denne nå.. ser ut til at det kan tas frem til 13+6
https://nhi.no/familie/graviditet/s...st-et-alternativ-til-fostervannsprove/?page=2

Nei, jeg har jo ikke fått tatt blodprøven ... og det står som sagt ingenting i brevet fra Unn Tromsø om at jeg skal innom fastlegen eller lokalsykehuset for å gjøre det ... Spent på hva de sier når jeg ringer på tirsdag.

Er det etter første legetime man får henvisning til ordinær UL? Jeg har min første legetime i uke 12, det var ikke snakk om noe annet da jeg ringte for å bestille time. Sekretæren sa jeg skulle komme i uke 12, for først da kunne legen ta de nødvendige prøvene, så synest jo det hørtes litt rart ut når mange får time før uke 12.

Her sa de det samme. Men jeg sa at jeg kom tilbake i uke 12 i så fall. Trenger bare å få snakket med en lege sa jeg bare [emoji4]

Jeg skal til legen rett før jeg er 12 uker ... (første kontroll).

Allerede vært hos fastlegen og en time hos gyn, bare for å bekrefte at det er noe inni fostersekken. Sist var den tom, så var godt å se 2mm inni der.
Skal en tur til oppfølging på sykehuset 4 april pga cyster, så blir spennende å se om vi kan finne noe hjerteslag. Er da i uke 8, 7+0..

Innkallingen kom i posten i går, og sammen med den lå og henvisning til blodprøven som kunne tas hos fastlegen. Så da kunne jeg roe meg ned ganske mange hakk :p:D Har vært og fixet det i dag, og dro selv på posten og sendte prøven - for å forsikre meg om at den kom frem innen de 48 timene den måtte :smiley-bounce022 :D

Innkallingen kom i posten i går, og sammen med den lå og henvisning til blodprøven som kunne tas hos fastlegen. Så da kunne jeg roe meg ned ganske mange hakk :p:D Har vært og fixet det i dag, og dro selv på posten og sendte prøven - for å forsikre meg om at den kom frem innen de 48 timene den måtte :smiley-bounce022 :D
Snakka med ei på kvinenklinekklien i går, så de holder på med time oppsett til meg. Legen min hadde glemt å skrive siste mens..Haha.. Så fikk nå fortalt henne at jeg hadde vært på tul og det gjorde alt mye letter sa ho.. Så nå venter æ bare på innkallingen

Fikk vite i dag at jeg er satt opp på time når jeg er 13+4.. det var akkurat innafor fristen sa hun.. sukk.. jaja.. lenge å vente til

Jeg var til første legetime i dag, 8+2. Hun sa ingenting om at jeg var for tidlig ute, men at det var greit å ha meg i systemet. Gikk deretter nedom helsestasjonen og bestilte jordmortime i uke 13. Da ville legen at jeg skulle ta blodprøvene også. Det er på samme huset så egentlig veldig greit :-)

Fikk vite i dag at jeg er satt opp på time når jeg er 13+4.. det var akkurat innafor fristen sa hun.. sukk.. jaja.. lenge å vente til

Jeg ringte UNN Tromsø i morges for å forsøke å fremskynde timen. Jordmoren jeg snakket med sa at i Tromsø utførte de UL mellom 12+6 og 13+6 ... Rett og slett fordi de så mer detaljert da. Så selv om den i teorien kan gjøres fra 11+0, ble det aldri gjort der. I tillegg var det kun mandag og onsdag de utførte undersøkelsen. Så da er det bare å vente, ja ... :-)

Back
Topp