Første Legetime

Glapia18

Betatt av forumet
hva var vanlig å gjøre her? Får man høre hjertelyd ? Tenker mest på om det er vits at mannen blir med

Her blir mannen med på ultralyder tidlig i svangerskapet. Men blir ikke med på lege/jordmorkontroller.

Snakker om du har ulike risikofaktorer (sykdommer i din familie), om du røyker/snuser/drikker/tar folat etc., fyller ut helsekort (vekt, blodtrykk, personalia for deg og faren, etc), tar blodprøver, veier deg, også kan du stille spørsmål om det er noe du lurer på :)

Snakker om du har ulike risikofaktorer (sykdommer i din familie), om du røyker/snuser/drikker/tar folat etc., fyller ut helsekort (vekt, blodtrykk, personalia for deg og faren, etc), tar blodprøver, veier deg, også kan du stille spørsmål om det er noe du lurer på :)
Vet du om man får høre hjertelyd?
f

Vet du om man får høre hjertelyd?
f

Jeg var der 7+4, så det var jo alt for tidlig for å kunne høre noe.. hun sa man begynte å høre etter hjertelyd etterhvert, men vet ikke helt når de begynner med det altså.. så da kommer det jo an på hvor langt du er på vei når du skal til legen :)

Tror ikke de lytter etter hjertelyd før livmoren vokser opp av bekkenet sånn ca 12-13 uker!
Fikk jeg beskjed om hvertfall!
Tror man KAN høre tidligere, men hvis man ikke finner lyd skaper det ofte unødvendig bekymring så da lar de heller være[emoji5]

Jeg skal ha mannen med! Han har vært med på TUL og skal være med på det meste. Syns det er elt naturlig at han får ta del i hele prosessen.:)

Min erfaring er at første legetime er bare papirarbeid som utfylling av helsekort, henvisninger, gjennomgang av medisiner+ blodtrykk vekt og blodprøver. Det var ingen tid til andre undersøkelser eller spørsmål for å si det slik ;) For min del og mannens del var det helt unødvendig å ha han med.

Back
Topp