Første legetime?

Kakeboks

Forelsket i forumet
Når tenker du/dere på den aller første legetimen ? Noen har kanskje allerede vært der ?
Er det noen normer på hvor langt man må være på vei ca? Før man ringer fastlegen :)

Snakket med legen her om dagen, han sa jeg skulle bestille time i uke 8-9 [emoji4] Kommer nok til å bestille time i 8+ett-eller-annet

Tenkte jeg skulle vente til rundt uke 10

Er vel normalt og bestille første time mellom uke 8-12. Så tenker jeg bestiller en time i uke 10-11.

Jeg har alt vært hos legen men det er kun pga att jeg trengte skriv ang tilrettelegging på arbeidsplassen. [emoji854]

Skal til legen neste uke, er da 6+3. Går tidlig pga min tidligere historie med svangerskapsforgiftning som endte i kramper, SA og min alder og vekt :) Var sykemeldt hele forrige svangerskap, var i bra form da (foruten kvalme og oppkast i 7mnd da...:meh:), så håper jeg får lov til å jobbe denne gangen :)

Gidder ikke dra før jeg er over uke 12 (med mindre det oppstår noe da). Sist så gikk jeg dit 11+ et eller annet (for å få førstegangssjekk med blodprøver og sånn), og fikk beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg før etter jeg var passert 12 uker. De sa det var heller ingen vits å prøve å lytte etter hjertelyd, for deres UL apparat var ikke bra nok til dette. Tror det er veldig ulik praksis på dette hos legekontorene, for har hørt om mange som får komme på førstegangssjekk før uke 12.

Pga alder kommer jeg til å dra ganske tidlig, for jeg skal ha henvisning til KUB-test.

Jeg skal til legen min når jeg er 7+4. var en tur innom i går fordi jeg trodde jeg hadde fått uvi.. satt bare å gråt Sist jeg var hos legen var jo etter jeg hadde mista, så alle følelsene ble bare kasta på meg! Fikk da time til første kontroll tidlig, og hun sa hun skulle henvise meg til tidlig UL neste gang jeg kommer. Er så glad jeg har verdens søteste, mest forståelsesfulle lege!

Etter uke 12 tenker jeg, så får jeg tatt blodprøvene også.

jeg skal ha kub test tenkte å ringe fastlegen min om ei ukes tid da den må henvises til å utføres innen uke 14(tror jeg)
Litt usikker på om jeg skal bruke fastlegen min eller gyn, kanskje en kombinasjon.
Første svangersksps time hos fastlegen min pleier å være i uke 12.

Legetime 20.sept. Jeg må ha litt ekstra oppfølging pga prematurfødsel tidligere.
Håper å få ultralyd rundt da, å få se at alt ser normalt ut.
Så lenge jeg ikke har blødninger som sist svangerskap er jeg ikke veldig bekymra , så håper alt går fint :-)

Dropper legen, tar alt hos jordmor. Har time i uke 9, men da for å fylle ut helsekort og bare ha en samtale [emoji4]

Er 5+2 i dag, skal til legen til uka. Men hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist, så trenger mer oppfølgning denne gangen..

Har bestilt time 13 oktober da er jeg ca 11 uker på vei.

Jeg ringte jordmor samme dag som jeg fant ut av graviditeten. Hun spurte om jeg visste hvor langt jeg var kommet. Jeg sa ca 4 uker, og ble da kalt inn til 1.kontroll 10.oktober (ca uke 10).

Må ha krabbet over 12"uker for å kunne ta prøvene og her får hentet ikke første time før da. Men jeg skal inn når Jeg er 7 pga bekkenet.

Back
Topp