Første legetime

vårbarn:)

Forelsket i forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg skal til legen i uke 6 en gang, mest pga noe annet men også for å snakke om graviditeten. Men skal jeg ta med urinprøve da? Sjekker de noe så tidlig?
 
Jeg skal til legen i uke 6 en gang, mest pga noe annet men også for å snakke om graviditeten. Men skal jeg ta med urinprøve da? Sjekker de noe så tidlig?
Sikkert greit å ta med urinprøve hvis du vil ta en test der i samme slengen :) men hvis du er usikker kan du ringe legekontoret og høre? :)
 
Jeg var hos legen i uke 6 sist, tok ikke urinprøve da. De tok derimot blodprøver. Skal til legen neste uke (uke 8) og ikke fått beskjed om å ta med nå heller. Regner med de deler ut glass der om de skal ha urinprøve. Lykke til forresten! [emoji4]
 
Fått beskjed om å ha med urinprøve på alle svangerskapskontroller både hos lege og jordmor :) Hun sa ingenting om det nå når jeg bestilte time, men jeg spurte siden jeg husket det fra sist. Men kanskje du ikke trenger om det ikke er svangerskapskontroll, men mest vanlig legetime.
 
Jeg hadde ikke med forrige uke. Siden jeg bare skulle søke om svangerskapspenger. Første svangerskapskontroll er satt opp i uke 10, og fra da tar jeg med hver gang :)
 
Jeg tok urinprøve da jeg var hos legen forrige uke. Så sikkert ikke nødvendig å ta med dersom dette er i tillegg til vanlig svangerskapskontroll.
 
Back
Topp