Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kommer ann på hvor langt på vei du er.. Jeg var hos legen i uke 5, og da var det kun å dobbeltsjekke at jeg var gravid. Og ga meg en bok om graviditet☺ de fleste legesentere tar prøver og slikt etter uke 12. Jeg skal dit om 2 uker og er da 12 uker på vei, da skulle vi ta litt div prøver❤
Hvis du er i uke 10 når du skal til legen, så regner jeg med de kan ta alle blodprøvene som skal taes. I tillegg blir du veid, tatt urinprøve, målt blodtrykk og blodprosent regner jeg med. Legen og du fyller ut Helsekort for gravide, og du kan be legen sende inn søknad om fødeplass.
Og så regner jeg med at legen kanskje snakker litt med deg sånn generelt om svangerskapet, men på det punktet er det nok variasjoner blant de forskjellige legene.
Så er det selvsagt anledning for deg til å spørre om alt du lurer på!
Ja det er merkelig.Fikk beskjed om at de konsekvent ikke tar blodprøver før uke 12, men kanskje dette praktiseres forskjellig?
Merkelig at ikke alle kan operere likt.
Ja det er merkelig.
Jeg var hos legen for å få svar på prøver (var da i uke 5+0). Da fikk jeg svar på at jeg var gravid. Hun tok alle prøvene da - "siden vi må stikke deg allikevel, tar vi like greit alle prøvene nå. Så er det gjort" sa hun![]()
Skal tilbake i dag, regner med at det blir urinprøve, flere blodprøver, helsekort osv i dag.
Fikk beskjed om at de konsekvent ikke tar blodprøver før uke 12, men kanskje dette praktiseres forskjellig?
Fikk beskjed om at de konsekvent ikke tar blodprøver før uke 12, men kanskje dette praktiseres forskjellig?
Jeg var innom i uke 6, og da fikk jeg beskjed om at siden jeg likevel var der, kunne jeg ta alle prøvene!Fikk beskjed om at de konsekvent ikke tar blodprøver før uke 12, men kanskje dette praktiseres forskjellig?