Første legetime :)

I morgen har jeg første legetime. Gleder meg helt vanvittig. Blir mer virkelig når man får dokumentene og de første innskrivninger på den.
Min lege har UL også så jeg håper jeg får en sniktitt :)
Så spennende :) hvor langt er du på vei? Jeg skal ikke før 12 feb, da er jeg 12 uker

Jeg har ikke første kontroll før 20 februar, men har allerde vært til legen to ganger :p

Ble litt skuffet over at jeg ikke fikk noe info eller slikt første timen, en venninne som er like langt på vei og går på samme legekontor fikk både bøker og brosjyrer første legetime! :p

Jeg har ikke første kontroll før 20 februar, men har allerde vært til legen to ganger :p

Ble litt skuffet over at jeg ikke fikk noe info eller slikt første timen, en venninne som er like langt på vei og går på samme legekontor fikk både bøker og brosjyrer første legetime! :p
Det var rart at du ikke fikk informasjon :/ det skal man vel få..

Eg skal på første time på fredag - då er eg akkurat 6 veker på vei. Hadde ikkje tenkt å gå så tidlig, men må plutselig på jobbreise til utlandet då eg er 7 veker. Håper legen sender meg på UL neste veke slik at eg får sjå at alt er ok før eg reiser :D

Eg skal på første time på fredag - då er eg akkurat 6 veker på vei. Hadde ikkje tenkt å gå så tidlig, men må plutselig på jobbreise til utlandet då eg er 7 veker. Håper legen sender meg på UL neste veke slik at eg får sjå at alt er ok før eg reiser :D
Får satse på det :)

Jeg skal til legen på mandag. Men det er pga noe annet, men de ville skjekke urin osv samtidig da med tanke på graviditeten:) skal bli godt å få noen å prate med!

Det er visst nye instrukser - første ordentlige kontroll er først i uke 12. Men ikke sikkert alle leger har fått det med seg/følger denne enda:) var til legen i uke 7 og fikk beskjed om at veiing, kort ol først ble i uke 12.

Det er visst nye instrukser - første ordentlige kontroll er først i uke 12. Men ikke sikkert alle leger har fått det med seg/følger denne enda:) var til legen i uke 7 og fikk beskjed om at veiing, kort ol først ble i uke 12.
Det stemmer sikkert. Nå er jeg utålmodig jeg, så jeg bestilte selv en tidlig time. Begynte også å gå til lege i uke 5 sist..

jeg fikk "helsekortet" eller hva det kalles nå..startvekt og høyde er skrevet inn, og termindato :)
Symfysemål blir jo ikek før mye senere :)

Jeg fikk også beskjed om at det ikke var noe vits å komme inn på 1.kontroll før uke 12, da det uansett ikke var mulig å gjøre alle undersøkelsene før den tid. Var innom i uke 7, men ble da bare en kort prat da det kun var en vanlig time jeg bestilte for å få kvalmestillende.

Jeg fikk også beskjed om at det ikke var noe vits å komme inn på 1.kontroll før uke 12, da det uansett ikke var mulig å gjøre alle undersøkelsene før den tid. Var innom i uke 7, men ble da bare en kort prat da det kun var en vanlig time jeg bestilte for å få kvalmestillende.
Nei det er sant.. de kan ikke sjekke noe før uke 12,,
det er rett...men det de kan sjekke nå er om barnet lever... om hjertet slår.. men ja, først i uke 12 de gjør målingene osv

Back
Topp