Første legetime

a1989

Glad i forumet
Hei når drar dere på første kontroll hos lege eller jordmor? Her i kommunen er første kontroll mellom uke 11-13 veldig sent synes jeg:-/
 
Jeg vet ikke heeelt hva jeg skal jeg, men tenker at denne gangen vil jeg kun gå til jordmor. Har ikke noe spes. forhold til legen som ved sist svangerskap (har flyttet i mellomtiden), men jeg kommer ikke til å bestille time før etter ultralyd når jeg er 8 uker. Hvis det er aktuelt med sykmld tar jeg bare kontakt med legen, men ser ikke grunn til det i min jobb denne gangen.
 
Men klarer liksom ikke helt slappe av jeg:-/ må liksom ha se bekrefta at alt er som det skal trur jeg.. guuuud var ikke så bekymra med førstemann ;-)
 
Men de kan jo ikke sjekke noe så tidlig uansett. Ikke lytter de etter hjertelyd, ikke har de UL-apparat (som regel), hva mener du de skal sjekke?
Jeg skjønner hva du mener altså, men man får jo ikke så mye svar på den første timen uansett. De tar jo kun blodprøver.
 
Jeg skal 24 eller 27 september!
Da skal jeg til JM og ultralyd så kommer jeg til å gå til legen etter det!;)
 
urinpeøve for å sjekke hcg nivå :)
 
Jeg bestiller time hos legen med engang jeg får positiv test. Vil følge med på hcgnivåene pga sa'en sist pp. Og så vil jeg til jm før jeg skal på ferie i uke 10. Vil ha tidlig ul og før ferien :)
 
Bestiller legetime til uke 12 etter den tidlig UL, vil ha en bekreftelse på at alt er bra før vi kjører på videre:)
 
Back
Topp