Første legetime?

Jeg skal til første kontroll om to uker, da er jeg i uke 9. Fikk beskjed om at det var vanlig å ha første kontrollen mellom uke 8 og 12.

Fant helsekortet mitt fra sist gang nå, og der sto det første kontroll når jeg var 12+4., :-) så da blir det samme som denne gangen da

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg er bare 4+4, og gidder nok ikke å ringe før etter ferien som er ferdig 19aug.
Får ikke noe første kontroll time før rundt uke 12 her. Så får vel time i begynnelsen av september.
Skal på privat ul før det da, må sjekke at alt er bra med spiren:)

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 26.03.2014

jeg ringte i dag å fikk time 19 august. er 4+4 i dag

Jeg skal inn 22 august... da er jeg vel ca ...10 uker.. helt greit egentlig syns jeg :)
Så lenge alt er bra og man ikke har risikosvangerskap,men dere som har det får vel tidlig sjekk om dere ber om det? tenker jeg må prøve nyte disse mpnedene og fordøye at jeg skal bli trebarns mamma.. Føler ting bli litt kaos da:)

Jeg var i går 7+5. Gjorde ingenting annet enn å søke fødeplass og fikk helsekort.

Jeg fikk fortalt at jeg skulle ta blodprøver og slikt da. Måle jernlager og diverse sånn:)

Fødeplass ja.. sukk hvor bør jeg søke..

Utifra mine beregninger så vil jeg være 9 uker på vei når jeg kommer dit i august, så da er det vel ganske vanlig. Jeg er egentlig fornøyd med det uansett ettersom fastlegen min har ferie frem til da, og jeg ikke vil gå til en turnuslege.

Storesøster 2011 <3
Lille spire 2014 <3
Samme her:)

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Va på første legetime i uke 5 sist, fikk følelsn av å være i veien sia legen mente at d ikke va sikkert d va vits å sette opp neste kontroll fordi d va så mange som mista tidlig.. Hyggelig lege:/ har bytta fastlege og har satt opp 1.ktr i uke 9 når han e ferdig m ferien:)

Har sikkert svart før... Men har hatt første kontroll for en uke siden, skal på UL i neste uke for å finne ut hvor langt jeg er, og neste kontroll fredag 2. August :-) Har verdens skjønneste fastlege som tar godt vare på sine pasienter :-)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Va på første legetime i uke 5 sist, fikk følelsn av å være i veien sia legen mente at d ikke va sikkert d va vits å sette opp neste kontroll fordi d va så mange som mista tidlig.. Hyggelig lege:/ har bytta fastlege og har satt opp 1.ktr i uke 9 når han e ferdig m ferien:)

Det var jo "koselig" må jeg si. Min fastlege er helt SUPER. Var hos henne i begynnelsen av mnd for sykemelding, og da sa hun at hun hadde tenkt på meg dagen før :) I tillegg var hun helt super i forrige svangerskap, og etter. Var på 6 ukers kontrollen min hvor hun påpekte at sønnen min hadde litt bananform, og hun mistenkte KISS/KIDD. Uka før hadde han vært på sin 6 ukers kontroll, og verken helsesøster eller barnelegen nevnte noe om det. Ble henvist til manuellterapeut av min fastlege, og fikk en heelt ny baby etter det :)

ELSKER legen min :D

Det var jo "koselig" må jeg si. Min fastlege er helt SUPER. Var hos henne i begynnelsen av mnd for sykemelding, og da sa hun at hun hadde tenkt på meg dagen før :) I tillegg var hun helt super i forrige svangerskap, og etter. Var på 6 ukers kontrollen min hvor hun påpekte at sønnen min hadde litt bananform, og hun mistenkte KISS/KIDD. Uka før hadde han vært på sin 6 ukers kontroll, og verken helsesøster eller barnelegen nevnte noe om det. Ble henvist til manuellterapeut av min fastlege, og fikk en heelt ny baby etter det :)

Hva er KISS/KIDD?

Elsker når du merker at legene faktisk bryr seg.. Sånn det skal være :)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Den nye fastlegen e MYE hyggeligere og godt e d, mn vil likevel gå mest til jordmor denne gangen da æ syns ho fulgte mæ opp best og va tilstede under den traumatiske fødselen så ho vet litt om ka æ har vært gjennom. Tenke d e best for da kan ho hjelpe mæ å bearbeide. Så bra at legen din fant ut at babyen hadde kiss/kidd, har inntrykk av at mange lega bagatellisere tilstanden og mene den e oppdikta av utslitte foreldre. Supert at dokk fikk hjelp tidlig!:)

Back
Topp