Første legetime?

Lottisa

Blir kjent med forumet
Når har/hadde dere første legetime? Jeg ringte i dag, men fikk ikke time før i midten av august. Er dette vanlig? Sist var ikke graviditeten planlagt og jeg hadde gått på medisiner man ikke bør ta som gravid så da kom jeg inn nesten på minuttet.

Storesøster 2011 <3
Lille spire 2014 <3

Jeg var hos legen da jeg var ca 5 uker pga jobb (trengte sykemelding) da lurte legen på hvorfor jeg ikke hadde kommet før... Å da hadde jeg vist det i en uke selv.. så da ble alle prøver tatt å helsekort skrevet.. Er tydligvis veldig forskjellig hva legene praktiserer.. Trodde heller ikke det var vanlig før i uke 10-12 :)

Utifra mine beregninger så vil jeg være 9 uker på vei når jeg kommer dit i august, så da er det vel ganske vanlig. Jeg er egentlig fornøyd med det uansett ettersom fastlegen min har ferie frem til da, og jeg ikke vil gå til en turnuslege.

Storesøster 2011 <3
Lille spire 2014 <3

pleier barnefar og være med? for vis jeg skal få han med bør jeg begynne og mase snart:P men vis ikke så trenger jeg ikke:P

Sniker litt på dere fra februar, for hvis jeg går over så havner jeg her :-)

Jeg hadde ikke mannen med! Det eneste du trenger fra han er fødsel og personnummer :-)

Var kun en rutine time, utfylling av helsekortet og så en blodprøve! :-) gikk kjapt og greit :-)

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Jeg drar rett til jordmor, rundt uke tolv tenker jeg. Var hos legen sist, men han fylte bare ut personalia på meg på skjemaet, så jordmor var lite imponert da jeg kom til ho andre gangen :b Dessuten er det minst èn time å vente på legekontoret, og hos jordmor kommer man inn til tida!

Jeg var i forrige uke, ca uke 5, og skal igjen 2. August. I mellomtiden skal jeg ha UL.

Min kjære var med, og han ønsker selv å være med på alle kontrollene. Både for min del og hans del. Jeg syns det er best å ha han med jeg, selv om det kanskje ikkje noe han må :)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

De siste gangene var jeg hos lege i uke 12.. Så har ikke ringt å bestilt time enda.. Skal gjøre det når jeg kommer hjem fra ferie .

Skravler med fineste Ungmor90 og sukkersnusk <3

Skal 20.august. har termin 23 / 25 februar eller 1 mars...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hos legen min tar de ingen prøver før etter uke 12. Så ringer nok ikke og bestiller time før om ett par uker.
Hadde med BF til første time sist, men tror ikke han blir med denne gangen.

Jeg har time denne uka, da er jeg 7+5 burde vært der for lengst, men fikk første ledige timen denne uka da jeg bestillte for snart en mnd siden...

Må jeg ta med urinprøve?

Jeg har fått time denne uka. Da er jeg i uke 5 i følge mine beregninger. Jeg sa jeg var litt bekymra og fikk time kjapt. Sist var jeg også tidlig men pga samme årsak.

Her vil de heller ikke gi timer til gravide før uke 12... Men jeg tror jeg må gå unasett om ikke så lenge. Trenger muligens en sykemeldig også vil jeg kanskke be om en henvisning til UL siden jeg hadde en MA sist.
Med de første to hadde jeg timer før uke 12, men det er visstnok slutt på det, ihvertfall her. Litt synd egentlig...

Har ikke bestilt time, får meg en akutt time no jeg trenger sykemelding om ikke venter jeg til rundt uke 12.

barnefar har aldri vært med på annet enn ultralyd.

Jeg hadde første kontroll idag 6+0! Siden jeg skal ut å reise måtte jeg ta endel prøver før jeg drar! Skulle egentlig bare ha påfyll av B12, men legen tok to fluer i en smekk :-) urinprøve ska med på hver kontroll:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Snakket med legekontoret idag og her vil de ha oss inn mellom uke 8 og 12. Så da regner jeg med jeg bestiller meg time iløpet av uka, er jo 7+6 idag så. :)

2 små + spire <3

Back
Topp