Første legetime

H27

Gravid for første gang
Januarhula 2014
Da er første kontroll hos fastlegen gjennomført. Tok ikke blodprøver eller noe som helst. Målte bare blodtrykk og lyttet på hjertet/lunger. Litt kjedelig egentlig. Haha. Skal tilbake i begynnelsen av juli da jeg er 12+2 for blodprøver etc. Søknad til fødeplass er sendt, da. Jeg er skikkelig glad for at jeg og mannen skal på tidlig ultralyd om 2 uker. Blir helt gal av å ikke vite for sikkert at det befinner seg er lite jordbær i magen... :P

Er visst forskjellig fra lege til lege. Jeg tok blodprøve sist uke før jeg var 10 uker. Og jeg skal ikke tilbake før i september. Synes det er lenge!!! Blir nok ordinær ul i august. Men vi har vært på tidlig ul så jeg burde slappet mer av... ;) skulle ønsket at vi kunne gått på ul hver uke ;)

Vi fikk tidlig ultralyd i uke 8+4, sku skulle bare ha ringt de så har du kanskje fått den tidligere :D det er godt og vite :)
Vil de ikke gi deg time tidligere må du bare legge på det du klarer med at du er nervøs osv ;) en hvit løyn gjør aldri skade ;) hihi
Lykke til :D

Jeg skal heller ikke ta blodprøver å sånn før i uke 12.. i følge jordmora var det ganske nytt at de venta så lenge med det tror jeg.. Jeg skal på ul til fredag, og grugleder meg skikkelig! Og håper å se et bittelite menneske inni der ;)

Tror det er forskjellig fra lege til lege ja, men har inntrykk av at sykehusene har blitt strengere. Det var derfor jeg ikke tok noen blodprøve nå. Legen fortalte at sykehusene ikke ville ha prøver før rundt uke 12. Er 9+2 i dag og formen er upåklagelig, null blødning, lite murringer (bortsett fra litt i ryggen og noen strekk inni mellom). Bare trøtt og større pupper, er i god fysisk form. Alt dette vet legen, så hun ser vel ingen grunn til å ta noen ultralyd. Men hun vet ikke at jeg skal ta privat heller, da ;) Gru/gleder med sånn!!!!

De har vel blitt strengere med det fordi det er en del som mister før uke 12. Sånn jeg har tolka det hvertfall... at de ikke bruke ressurser på det før de magiske 12 ukene har gått..

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

De har vel blitt strengere med det fordi det er en del som mister før uke 12. Sånn jeg har tolka det hvertfall... at de ikke bruke ressurser på det før de magiske 12 ukene har gått..

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app
Sånn har jeg forstått det også. Litt ekkel følelse når man sitter der inne, og tenke på at man lissom KAN miste, derfor vil de ikke ha blodprøvene dine, men må jo bare tenkte positivt :)

Sånn har jeg forstått det også. Litt ekkel følelse når man sitter der inne, og tenke på at man lissom KAN miste, derfor vil de ikke ha blodprøvene dine, men må jo bare tenkte positivt :)

Ja.. Må bare prøve å være positiv! Men er lange 12 uker!

Jeg var hos legen på fredag, og tok kun en test. Fikk beskjed om å komme tilbake i uke 28 ( altså når jeg er 28 uker på vei ) av dama i resepsjonen!!! Fall jeg godt og ba hun sette meg opp på time om 14 dager, skal ta blodprøver og få helsekortet og slikt da :)

Back
Topp