Første legetime?

sugarlips

Betatt av forumet
Kan ikke huske når det var tid for å ha første kontroll hos lege etter at du er blitt gravid.
Vet det kanskje er litt tidlig å begynne å tenke på dette allerede nå altså.
Noe som vet? Ca uke 12 eller noe i den duren?

Jeg var på min første lege time på tirsdag pga jeg må tidlig inn på sykehuset og følges opp me ul. Så når jeg er 9 uker ska jeg ha min første ul og mellom 11-13 ska jeg ha nakkefolder ul. Jeg er nå 6+4

Ringte legen og sa når jeg sist hadde mensen. Fikk time når jeg er 12+6... Lenge å vente syns jeg :)

Man pleier vel å ha første sjekk hos legen rundt 8-12 uke.. jeg har allerede bestilt time, så venter på å få datoen, greit å ha noe å se frem til <3

Er vel rundt uke 12. Men du bør jo bare ringe nå og fortelle det... jeg ringer i mårra. Jeg vil gjerne prate litt med legen min siden jeg mistet i januar. Har en jobb med mye løft og stress, og jeg vil bare snakke litt. Pleier å være litt ventetid på enkelte legekontor og, derfor er det lurt å ringe allerede nå for min del iallefall. 

Jeg jobber på legekontor og vi pleier å ha inn gravide i uke 8-10.
Bare en fordel å ringe å bestille time tidlig.

Jeg har fått time når jeg er 9+4 :-)

Jeg har første kontroll hos legen min 17april, da er jeg akkurat 8 uker på vei . De ville egentlig ikke ha meg inn før jeg var 12 uker, men siden jeg skal på 14dagers reise til Kina og Thailand så fikk jeg en time litt tidligere. Har tonnevis av spørsmål ang reise, medisin osv... 

Får man høre hjertelyd på første kontroll ? 

FørsteEngel skrev:
Jeg har første kontroll hos legen min 17april, da er jeg akkurat 8 uker på vei . De ville egentlig ikke ha meg inn før jeg var 12 uker, men siden jeg skal på 14dagers reise til Kina og Thailand så fikk jeg en time litt tidligere. Har tonnevis av spørsmål ang reise, medisin osv... 

Får man høre hjertelyd på første kontroll ? 

Så tidlig må en nok ha innvendig ul for å finne hjertelyden dessverre. Legenes dopler ting brukes først når livmoren er over skambenet, ca uke 12!!? Jeg skal til legen på uke 6! Men, det er pga sykemelding. Er sykemeldt alt pga mye løfting i jobben:/ Og forteller jegdet til sjefen får jeg ikke flere vakter:( Men, svangerskapspapirene blir nok ikke skrevet før rundt uke 12:)

Ok, var det jeg tenkte.
Ringer å bestille lege time i morgen jeg, sånn at det er i boks i hvert fall, er jo som dere sier ofte lang ventetid.

Jeg ringte legen i dag å fikk time den 20 April, å da er jeg 6+5 :)
Er jo åtte år siden jeg gjorde dette sist, så regner meg selv som førstegangsfødende :p 

Jeg har fått time til tidlig ul 2 mai. men det er vanlig rutine ved prøverør. Uten om det så skal jeg ikke til legen foreløpig

Fått første time hos jordmor, 15 mai <3

Jeg skal til legen når jeg er 11 uker på vei. Jordmor har jeg ikke snakket med enda.

Back
Topp