Første legetime?

Mumfie

Elsker forumet
Når har dere første legetime? Når er det vanlig å ha den? Sist hadde jeg i uke 7.
Nå har jeg fått time 16. januar!! Syns det er alt for lenge til! :( Da er jeg jo 10 uker på vei..

i morgen, da er jeg 7+4.. skulle egentlig ha forrige mandag men måtte avlyse.. kunne fått allerede i uke 4, men jeg syns det var vel tidlig..

Tror jeg må finne meg en mindre opptatt lege!  Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente såå lenge!

Jeg har ikke bestilt første legitime enda, skal gjøre s rett over jul. Men e har time til tidlig UL i mårå, og da får je tru je får det viktigste svarer- at alt står bra til. Er 7+5 nå

Første legetime er vel ikke uvanlig å ha rundt uke 10-12. Hvorfor ha det før liksom?:) Jeg skal bestille etter jul:)

Sant, ikke så mye legen kan se/gi av svar så tidlig. Sist gang var je hos legen rundt uke 9, de hadde ikke ultralyd der så de tok blodprøver, regna ut foreløpig termin og snakket om hva som ville skje framover m kontroller o.l

Forrige svangerskap tror jeg at jeg hadde legetime ganske tidlig. Jeg har ennå ikke bestilt legetime, men tenkte å ringe i romjula å bestille i januar engang. Her på legekontoret er jo d alltid fullt så lurt å være tidlig ute hos oss:P hehe

MammanTilGutten skrev:
Tror jeg må finne meg en mindre opptatt lege!  Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente såå lenge!

jeg tenkte også at det var mye å gjøre før jul, og at det var greit å være tidlig ute sånn at jeg kunne velge time utfra hvordan jeg jobber og sånn.. meneh.. jada..

Det vanligste er å gå rundt uke 10-12. For da og ta blodprøver og fylle ut helsekort for gravide. Har time hos jordmor i uke 13 så hvis det ikke er noe spesielt før den tid tar jeg prøvene hos henne. Men det kan du kun gjøre hvis den jordmoren hører til der som det er legekontor slik at de har labratorie

Tenkte jeg bestiller time til lege på nyåret engang.. ser ikke noe grunn for å ta det enda.. han kan jo ikke sitte å holde spira fast uansett :p , men jeg må ta bt medisin så jeg fortsetter med de jeg har brukt i forrige svangerskap og fram til nå, så skal hente resept i morgen så da sier jeg bare til hu i skranken at det ser ut som jeg er gravid så får hun bare skrive det inn på notat til legen. Det som er litt rart å tenke på at jeg hadde min første UL på forrige svangerskap den 29 desember... det er snart ett år siden.. tror ikke jeg skal på tidlig UL heller, ser ingen grunn for det heller med mindre det er noen medisinsk årsak som gjør at jeg bør det etter anbefaling fra lege.

I Oslo må man ha time så kjapt som mulig, kamp om fødeplassene! Så jeg har allerede fått legen min til å sende søknad, men den første offisielle legetimen skal jeg ha på tirsdag, 6+3 er jeg vel da tror jeg...

Det var kanskje ikke så uvanlig da.. Skulle gjerne begynt å måle blodtrykket med en gang jeg men, hadde alvorlig svangerskapsforgiftning sist, og vil ikke ha det igjen!

Men håper lille frøet mitt sitter godt på plass fram til 16.jan.  Da blir det jo i det minste ikke så lang ventetid til ul da. (En kan jo håpe)

Fikk det jeg også! 9. januar. Æsj, det er leeeeeeeeenge å vente! Men er visst helt vanlig..   
:-(  Vi får smøre oss med tålmodighet.

Jeg ringte legekontoret mitt å fortalte hvor langt jeg var på vei, å at jeg ønsket time. Jeg fikk time 2 januar:) da er jeg 8 + 2 og synes det er fin tid å ta første kontroll :) 

Tror ikke jeg bestiller noe på lenge enda. Sist hadde jeg første jordmortime da jeg var ca. 12 uker på vei. :) Gikk kun til kontroll hos jordmor.

Første legetime skal jeg ha 19. januar. Men skal dit en uke før for å ta blodprøver, sånn at vi har svaret på de når jeg kommer den 19.

Back
Topp