Første legetime

liseann

Andre møte med forumet
Når skal dere til første kontroll?
Jeg har alt vært innom og tatt blodprøver, men det var bare fordi jeg stakk innom og satte opp legetime.
Første time er 30 september. Da er jeg nesten 10 uker.

Har ikke bestilt time enda. Tenkte å ringe om 1-2 uker. Pleier ikke å være så lang ventetid på time hos fastlegen min, så regner med at jeg får en time i uke 12.

Jeg har fått time 26. sept. Da er jeg 9+5.

Har ikke kommet så langt at jeg har bestillt time enda... Skal prøve å huske og ringe i morgen!!! Hos oss er det alltid laaang ventetid..!

jrg har fått time 9+1 :) men tenkte jeg skulle prøve og lurt meg til en time i uke7 :p syns d er Sååå lenge og vente!! Hele 3 uker til :O! Vil se babyn min NÅ! Bare for og se at alt er bra :)

Var hos lege da jeg var ca 6 uker. Fikk da time til første svangerskapskontroll - Den er nå på fredag når jeg er 9+3 :)

Jeg har fått time om en uke, og er da 9 + 1. Normalen er å få mellom uke 8 og 12 en gang :)

skal 18.september. Er litt over 8 uker da, virker veeeldig lenge til :)

Jeg har 29. september. Da er jeg 9 + 5. Syns det er ueeeeendelig lenge til!
Menmen, kjenner at mini er på plass, så er ikke bekymret for det.
Tror alt er som det skal enn så lenge ihvertfall :)

Skal når jeg er 10+2, 5 september :)

Ikke bestilt time til det enda,men skal til oppfølgingstime pga sykemelding,så avtaler vel sikkert en tid for det da. Blir sikkert rundt uke 12 :). Er jo egentlig ikke så mye spennende som skjer da,urinprøver og blodtrykk og blodprøver..og man får skjema. Men godt å være "i gang" og ha kommet så langt da:)

Eg har ikke bestilt time ennå. Må vel snart få gjort det. tenkte å gå på første kontroll rundt uke 12. 

Jeg har vært i dag, er akkurat 7 uker på vei.

Følte ikke jeg ble så veldig klok av den timen, tok blodprøver og fikk det skjemaet. Fastlegen min er borte for tiden, så måtte gå til en annen dame, som jeg ikke syntes var noe særlig..

Men fikk henvisning til ultralyd da, og beskjed om å kontakte jordmor selv. Gikk rett på helsestasjonen etterpå, og fikk jordmortime. Der virket de derimot kjempekoselige, så gleder meg til timen jeg fikk. Fikk dessverre ikke time før uke 16, men det var visst det som var normalen.

Jeg hadde den idag, er 8+1.
Hadde den i uke 8 sist også.

Det blir jo imidlertid sjeldnere kontroller nå da - regjeringen har bestemt at flergangsgravide ikke får samme hyppige tilbud, så de vil ha 3 kontroller før uke 20. Nå skal jeg ikke før uke 14, i oktober! emoticon

13. september her, og da er jeg bitte litt over 11 uker på vei :D Skal levere inn papirer, ta blodprøver og greier, så skal jeg velge en av to jordmødre. Ser fram til å få time til UL! Vil så inderlig se den lille i magen om alt er bra med den! <3

var når jeg var 5 uker, litt tidlig men greit å få kommet igang med blodprøver etc. skal ha neste time i uke 12.

Imogene: dette er minimumstilbud for friske gravide som var frisk i sist sv.skap, har du behov for mer oppfølging så skal du ha det

Back
Topp