første legetime..

Anede

Elsker forumet
jeg har første legetime på torsdag, er da 5+2 på vei.
Alle andre jeg hører om her inne som skal ha legetime får ikke før i uke 9 ca..
er jeg veldig tidlig ute?? Var jo lege sekretæren som satte meg opp etter gravitesten der ute..

Hva skjer nå på den første timen??

Klem

jeg hadde også veldig tidlig første legetime.... hmmm husker ikke om d va på første eller andre jeg tok blodprøver, og gu(ikke alle gjør d tror jeg).. og fylte ut helsekort for gravide.. fikk en del brosjyrer og snakket litt om folat...

Jeg var på min første kontroll når jeg var 12 uker på vei jeg.....[:)]
Da tok de en gynekologisk undersøkelse(ikke gru deg til det,for det er ikke vondt[;)])
,Så snakket vi en god del sammen om svangerskapet,Legen ordnet også time til helsesøstra så jeg fikk masse blader og lesestoff om svangerskapet[:)]
Legen fikset det også slik at jeg fikk time til jordmor[:D]kjempefornøyd med ho[:)]
Vi målte blodtrykk,blodprosent,vekta mi,høyden min++
Er kjempe spennendes og gøy!gled deg du[:D]
Lykke til[:)]

men når jeg har lege her på hjemstedet mitt, men bor en annen plass, kan legen da henvise meg til jordmor og helsesøster på den andre plassen eller må jeg finne en selv??

Det kan du jo spørre legen om når du kommer dit,han hjelper deg sikkert å finne ei jordmor der du vil ha jordmor[;)]

jeg har legen min et helt annet sted enn jordmora.... tror du kan velge d selv...

Eg var til ul etter 4-5 uke ein gang,hjerte var begynt å slå,pga aborten,og til lege etter ca. 3 uker...

Back
Topp