Første legetime, hva spør om?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Jeg skal til legen i dag kl 10.30 :D
Men hva bør jeg huske å spør om?
Og hva kan jeg vente meg?

Du er 5+1 i dag? Eg var hos legen i veke 5 sist, ho sa det var for tidlig å gjere noko, fekk ikkje helsekort eller blodprøver osv, men ho tok ein gu og celleprøve sidan det var på tide. Så fekk eg ny time i veke 11 :)

ja er 5+1 i dag, tror jeg da vel og merke for jeg er ikke heeeelt sikker på hvordan denne syklusen har vært siden jeg hadde svak mens sist syklus. har hvertfall tatt med en urinprøve, trodde ikke man kunne ta celleprøve som gravid? For det skulle jeg jo egentlig ta i desember siden det er lenge siden sist, men har utsatt det nå med tanke på graviditeten.
Men med andre ord kan jeg ikke forvente stort på denne timen da?

Jeg var vel så tidlig sist :) da ordnet de alt. Helsekort, urinprøve og blodprøve :)

Jeg var vel så tidlig sist :) da ordnet de alt. Helsekort, urinprøve og blodprøve :)
Jeg får vel bare vente å se da :)
Uansett er det greit å få stilt noen spm jeg lurer på, og tatt en blodprøve for å se hvordan HCG nivået mitt er :)
Med tanke på tidligere angst problemer så skal jeg også spør om tidlig ul, jeg kjenner symptomene sniker seg på rundt dette med å miste, og plutselig se i januar at spira har vært død i mange uker allerede, så jeg tror en tidlig ul hadde hjulpet meg med å senke skuldrene litt, testene har jeg hjemme og kan ta inni mellom hvis jeg trenger å se at de ser fine ut, men er noe med at når hjertet slår er sjangsen enda litt mindre med å miste..
Den uroen altså...

Hei! Eg var også til lege første gang i dag. Er 6+0 i dag. Der er nye retningslinjer som gjer at ein ikkje får gjort så masse så tidleg. Eg tok hcg og urinprøve. Skal tilbake for alt det andre i veke 12/13. Så ingen helsekort her heller :p men greit å få ein endelig bekreftelse av lege, da :)

Da er jeg hjemme igjen og det gikk veldig bra..
Fikk helsekortet/svangerskapskort eller hva det heter, og ny time i midten av januar for å ta alt av blodprøver som ikke ble tatt nå.
Fikk svar på mye jeg lurte på og han sa at mange var inne på første kontrollen rundt uke 5-7.
Terminen ble satt 5. august :D
Skal bestille jordmortime til starten av januar fikk jeg beskjed om, også gu timen jeg har i uke 12.
Nå kan jeg senke skuldrene håper jeg, han sa at jeg bare måtte ringe hvis jeg lurte på noe mer..
Spurte ikke om tidlig ul en gang for jeg ble så pass beroliget av han, så får jeg heller ringe hvis jeg føler jeg trenger det igjen.

Ifølge han sin regning er jeg 5+4 i dag, så jeg har nok tippet feil hele veien :P
Men jeg er jo bare glad til, flere dager frem enn så lenge, jeg var usikker på om mensen kom 28-29 eller 30. så vi satt 29. dette var første mnd vi ikke skrev noe inn i kalenderen fordi vi skulle ta en liten pause :P Det ble det jo ikke akkurat :P

Så bra at du har en lege som er aå flink:) hvor langt trodde du at du var? :)

Så bra at du har en lege som er aå flink:) hvor langt trodde du at du var? :)
Jeg trodde jeg var 5+1, så det er bare noen dager, men noen dager er bra :D Nærmere 12. uke grensen :)

Back
Topp