Første legekontroll

Lurer forøvrig litt på hvordan man får kontakt med jordmor? Henvises man fra fastlege, eller kan man ta kontakt direkte?
 
Er det lege eller jordmor som setter opp gratis TUL i uke 12? :happy: Fikk legetime til blodprøver neste uke, 6+3.
 
Jeg bestiller legetime etter jeg har vært på privat UL 6+4, siden jeg har mistet to ganger og vil se om alt står bra til først :) Så kommer jeg til å ønske tett oppfølging av jordmor hvis mulig.
 
Jeg fikk samme beskjed da jeg ringte sist jeg var gravid, lurer på om de har lavere kapasitet og vil vente lengere pga TUL?
Rart, for med 2021 og 22-ungene mine så fikk jeg jordmortime i uke 8-9, og fikk høre hjertelyd.
Jeg var gravid i 2020, og fikk da mye tettere oppfølging. Begynte å lure på om det er fordi jeg er andregangs :rolleyes:
 
Hadde forresten første legetime i dag, og den nye fastlegen min er jo helt fantastisk! Sjeldent følt meg så godt ivaretatt :love7
Skikkelig lettelse ettersom forrige svangerskap var preget av dårlig oppfølging, konstant kvalme og en utslitt kropp etter å ha kasta opp konstant :happy3
 
Når drar dere til legen første gang? Eller når informerer man legen generelt om det? :smiley-ashamed004
Du skal si i fra ved positiv test :) jeg var hos legen 1 gang nå uke 10 fikk helsekort, skal ha første svangerskaps kontroll uke slutten av uke 12 og 1 ordinær UL starten av uke 13, hatt 2 tidlig UL uke 7 og 8 allerede.
 
Har fått tidlig UL 11+5. men har fått henvisning til privat siden jeg er risiko svangerskap.
Syns også det er lenge å vente.. mtp at jeg har hatt en SA i uke 12 tidligere. Og i det svangerskapet fikk jeg UL hver 14 dag.
Går dog til kontroll på svangerskaps poliklinikken hver 14 dag.
 
Har dere med far på legekontroll/jordmor? Altså utenom UL?
Jepp :happy: Tror jeg var på to-tre kontroller uten helt i starten, så ble han med på resten. Syntes det var veldig betryggende at han fikk samme info, og det var jo så utrolig koselig at han fikk høre hjertelyden han også:Heartred
 
Har fått time hos legen når jeg er i uke 11, prøvde å få tidligere, men de hadde ikke ledige timer. Så bare 3 uker igjen nå, føler jeg allerede har ventet ett helt svangerskap:dance008
 
Var hos fastlegen i dag 8+3... Glemte å ta med morgenurin. Avla urinprøve likevel. Gikk bra det :happy:
 
Back
Topp