Første legekontroll

Solstråla2024

Betatt av forumet
Sommerfuglene
Dette er min 4. graviditet, så jeg burde husket men…. skal man ha med urinprøve på den aller første legetimen?
 
For meg spørs det når jeg har hatt første time - min lege sier urinprøve på alle timer etter uke 12.
 
Dette er min 4. graviditet, så jeg burde husket men…. skal man ha med urinprøve på den aller første legetimen?
Sist svangerskap hadde jeg med, men det var ikke nødvendig.. men da var jeg hos legen i type uke 8.
 
Når drar dere til legen første gang? Eller når informerer man legen generelt om det? :smiley-ashamed004
 
Jeg har bestilt time til 6+6 for kontroll. Jeg hadde SA i høst (10+1) og er nå fylt 40 år. Så blir vel hyppig oppfølging i svangerskapet pga alder og risiko. Har ingen barn fra før.
 
Jeg tror jeg ringer neste uke, også får jeg sikkert time uka etter. Blir rundt 7+0.
 
Jeg går på kontroll hver 14.dag på sykehuset og har fått beskjed om å ha med urinprøve hver gang. Men jeg er høy risiko svangerskap da :oops:
 
Bestilte time hos jordmor i dag, fikk time når jeg er 9+2 :)
 
Prøver å psyke meg opp til å ringe jordmor i dag. Har en veldig rolig uke på jobb, mens de to neste blir kjempetravle, så burde egentlig gjøre det denne uka ...
 
Legen min vil ha urinprøve for å bekrefte graviditet hos dem :) Skal dit på fredag 4+6, og fikk time på helsestasjonen i uke 18.
hvis man får sen time hos jordmor på helsestasjonen, må man sørge for at fastlege henviser til sykehuset slik at du får de to ultralydene man får :)
 
Skal til gyn på lørdag, da er jeg 4+5. Hun skal ta hCG på meg og en sjekk ☺️
 
Har bestilt time til første kontroll. Satt den til etter UL kontroll på fertilitetssenteret denne gang, siden jeg sist hadde første Legetime før den UL sist, og de der ikke fant liv. Så heller UL før lege denne gang. Blir da UL rundt 7+5 (venter på time) og lege uka etter.
 
Skal på første legetime i morgen, flere som syns det var lang tid mellom denne kontrollen og den man får med jordmor? Fikk beskjed om å bestille time når jeg nærmet meg uke 16
 
Skal på første legetime i morgen, flere som syns det var lang tid mellom denne kontrollen og den man får med jordmor? Fikk beskjed om å bestille time når jeg nærmet meg uke 16
Jeg fikk samme beskjed da jeg ringte sist jeg var gravid, lurer på om de har lavere kapasitet og vil vente lengere pga TUL?
Rart, for med 2021 og 22-ungene mine så fikk jeg jordmortime i uke 8-9, og fikk høre hjertelyd.
 
Første UL 7+5, første legetime 8+4. Skal ha all oppfølging hos fastlege pga så dårlig kapasitet og lang ventetid hos jordmor.
 
Privat UL i morgen 6+5
Første legetime i uke 9, fastlegen sa en gang mellom uke 10-12
NIPT uke 10

Fikk ikke time hos jordmor før uke 24
 
Skal på UL på Fertilitetsklinikken(offentlig) når jeg er 7+6, har time hos legen min neste uke, da er jeg 6+3
 
Skal til fastlegen på mandag, da er jeg 7+4. Hadde nok ikke stresset så mye med det hvis jeg ikke hadde hatt en del symptomer og problemer med å holde meg 100% på jobb. Skal også til tidlig UL privat 8+0. Så neste uke blir en spennende en!
 
Back
Topp