Første legekontroll

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
gjennomført.. :D Ikke noe spennende som skjedde, søkte fødeplass bare. Skal tilbake om 3 uker for å ta alle prøver som er nødvendig.. Og innen den tid har jeg vært på tidlig ultralyd.. Her går det plutselig litt unna :D

Da er man liksom ordentlig i gang! Så gøy! :D

Da jeg tok HCG-prøve igår, sa legesekretæren til meg; Forresten har vi nå forandret det med første svangerskapskontroll, den har vi nå ikke før uke 12-16. Det var da veldig, 12-16!!!!! Sist var jeg i uke 8, og det var godt synes jeg... Er det for å unngå å styre for mye før man er litt sikrere på at alt går bra da tro... Hvor langt på vei er du da? Så herlig å "være i gang" da :-)

Da jeg tok HCG-prøve igår, sa legesekretæren til meg; Forresten har vi nå forandret det med første svangerskapskontroll, den har vi nå ikke før uke 12-16. Det var da veldig, 12-16!!!!! Sist var jeg i uke 8, og det var godt synes jeg... Er det for å unngå å styre for mye før man er litt sikrere på at alt går bra da tro... Hvor langt på vei er du da? Så herlig å "være i gang" da :)

Ja, legen min sa også det, at det var noe nytt og at jeg egentlig fikk time 1 uke for tidlig. Det er blitt vanlig med første svangerskapskontroll her 10-15. Vet ikke hvorfor i grunn.. Men jeg er 9+2, så var ikke mange dagene for tidlig. :P men han kunne ikke ta blodprøvene for det... Rart system.Sist var jeg også i uke 8. Det var litt betryggende ift fødeplass, men fikk bestilt det i går, så håper jeg får det som jeg vil (ulempen med å bo i Oslo) ;)

Ja, legen min sa også det, at det var noe nytt og at jeg egentlig fikk time 1 uke for tidlig. Det er blitt vanlig med første svangerskapskontroll her 10-15. Vet ikke hvorfor i grunn.. Men jeg er 9+2, så var ikke mange dagene for tidlig. :p men han kunne ikke ta blodprøvene for det... Rart system.Sist var jeg også i uke 8. Det var litt betryggende ift fødeplass, men fikk bestilt det i går, så håper jeg får det som jeg vil (ulempen med å bo i Oslo) ;)

Hvilket sykehus søkte du på?

Hæ? Søke fødeplass??? Må man det i Arendal/ kristiansand??

Jeg har første sjekk hos Jordmor 13 Oktober!!!! Gu'bedre jeg er spent!!!!!! :)

Hæ? Søke fødeplass??? Må man det i Arendal/ kristiansand??
Alle må vel søke fødeplass. men her hos oss (i Arendal) så er det jo bare 1 sykehus. Det gikk av seg selv for min del. Legen som ordner og sender papirer til sykehuset om at du skal føde der.
Så får du innkalling der ca 2-3 uker før termin for innskriving. :-)

Men man tenker vel mer på det i Oslo hvor det er flere sykehus å velge mellom.

Alle må vel søke fødeplass. men her hos oss (i Arendal) så er det jo bare 1 sykehus. Det gikk av seg selv for min del. Legen som ordner og sender papirer til sykehuset om at du skal føde der.
Så får du innkalling der ca 2-3 uker før termin for innskriving. :)

Men man tenker vel mer på det i Oslo hvor det er flere sykehus å velge mellom.

Jepp, også er det relativt vanlig å få avslag pga mangel på plass. Så da må man søke et nytt sted. Så greit å være tidlig ute her i Oslo ;)

Har første kontroll til mandag, (legen som bestemte time) vil da være 9+5
Antar det blir som sist.. Men gjenstår å se.. Ikke hørt om at det er noe nytt her.

Måtte ikke søke om fødeplass i krsand sist, men mener huske jeg måtte "krysse av" eller takke ja til at jeg ville føde i krsand.. Tror jeg det var. Men er jo 4 år siden sist og ikke akkurat det jeg husker fra den tiden ;)
Er vel for at sykehusene skal ha en "oversikt" over mulig antall?! :)

Jeg har født i Arendal, og elsker virkelig det sykehuset! Nå bor jeg i kr.sand og gruer meg til å føde her.. Vil virkelig føde i Arendal ;(

Var også veldig fornøyd med både føden, barsel og barneklinikken i Arendal. Men har hørt mange om ikke er det. Man hører vel positive og negative historier overalt vil jeg tro ;)

Back
Topp