Første lege/jordmortime

Jeg bestilte meg legetime 22. desember, da er jeg bare 5 uker på vei. Vet det er tidlig, men vil ikke vente til over nyttår før han sender henvisning til nipt. Vil få det så tidlig som mulig, og håper jeg kan få det ved 10+0.

Forrige nipt (i sommer) ble det oppdaga kromosomfeil, derfor vil jeg vite det så tidlig jeg kan denne gangen så jeg slipper evt ny seinabort.

Kan jordmor henvise til tidlig ultralyd på sykehuset? Trodde bare legen gjorde det?
Sniker igjen, jeg. Her var jm redd for at legen ikke skulle være oppdatert på offentlig TUL tilbud (pluss at legetimen er 19. Des; rett før jul, og jeg er 12 uker første januar), så.. hun henviste meg bare etter en telefonsamtale. :p

Jeg har aldri blitt henvist av legen til ultralyd... :bag:

Sniker igjen, jeg. Her var jm redd for at legen ikke skulle være oppdatert på offentlig TUL tilbud (pluss at legetimen er 19. Des; rett før jul, og jeg er 12 uker første januar), så.. hun henviste meg bare etter en telefonsamtale. :p

Jeg har aldri blitt henvist av legen til ultralyd... :bag:
Har blitt henvist til ultralyd av legen flere ganger :p Men ikke til sykehuset på tidlig ultralyd. Hehe.
Men takk, jeg skal høre med jordmor etter ikm :hilarious:

Har blitt henvist til ultralyd av legen flere ganger :p Men ikke til sykehuset på tidlig ultralyd. Hehe.
Men takk, jeg skal høre med jordmor etter ikm :hilarious:

Vikarlege henviste meg til TUL pga blødninger, kom jeg på. Men ellers pleier jeg jo ikke være hos legen i svangerskapet, utenom for å sykemeldes.
Og legen min kan ikke svangerskap, så han synes det er like greit at jm tar seg av sånt x)

Fikk time til både tidlig og ordinær UL på Ahus etter henvisningen legen sendte i går.
Det jeg stusser på er at det i innkallingen til ordinær UL står at jeg også har fødeplass der. Legen sa ikke noe om å søke fødeplass. Jeg har/hadde tenkt til å søke på et annet sykehus enn Ahus..
Har kontaktet legen om det, så venter på svar.. Skuffende om han bare søkte uten å snakke med meg og høre hva jeg ville, bare fordi jeg sokner til Ahus..

Jeg ringte legen, fikk beskjed om å ringe jordmor for legen var så travel før jul. Jordmor var ikke på jobb før på tirsdag, så må vente til tirsdag før hun ringer meg opp igjen. Får se om det blir time før jul på meg da, eller om det blir over nyttår.

Førte uke i januar er jeg mellom 6-7 uker og tenke ringe jordmor da, hvis ikke jeg gjør det i romjulen. Får se :)

Fikk time til både tidlig og ordinær UL på Ahus etter henvisningen legen sendte i går.
Det jeg stusser på er at det i innkallingen til ordinær UL står at jeg også har fødeplass der. Legen sa ikke noe om å søke fødeplass. Jeg har/hadde tenkt til å søke på et annet sykehus enn Ahus..
Har kontaktet legen om det, så venter på svar.. Skuffende om han bare søkte uten å snakke med meg og høre hva jeg ville, bare fordi jeg sokner til Ahus..
Da har han nok bare tatt det for gitt at du skal dit, og ikke spurt. Gi beskjed så fort som mulig, slik at du kan få ul på det stedet du vil ha fødeplass. Og husk å avbestille på Ahus når du har fått ny time :-)

Skal ha første kontroll hos legen 15.desember da er jeg 6+5 var litt usikker om det var for tidlig men fikk time. Har også bestilt TUL privat 21. desember da er jeg 7+5, men angrer jeg ikke tok det noen dager tidligere kjenner jeg er fryktelig utålmodig :):banghead:

Hadde 2 årskontroll på torsdag med dattera mi, bestilte da likegodt en time til jm, fikk time 10 januar :happy:

jeg skal ta blodprøve i morgen hos helsestasjonen. Regner med hun da ordner med første time, skulle søke på tidlig UL, og siden jeg hadde Haste KS sist skal jeg følges opp tettere denne gangen.

jeg skal ta blodprøve i morgen hos helsestasjonen. Regner med hun da ordner med første time, skulle søke på tidlig UL, og siden jeg hadde Haste KS sist skal jeg følges opp tettere denne gangen.

Får man tettere oppfølging etter haste keisersnitt? Eller er det årsaken til haste keisersnitt?:happy: beklager om det var dumt spørsmål :bag:

Får man tettere oppfølging etter haste keisersnitt? Eller er det årsaken til haste keisersnitt?:happy: beklager om det var dumt spørsmål :bag:
Ikke dumt spørsmål i det hele tatt:)jeg ordla meg kanskje feil:) men jeg tror det er årsaken da de mente jeg hadde morkakesvikt på slutten som ikke ble oppdaget:)

Da har han nok bare tatt det for gitt at du skal dit, og ikke spurt. Gi beskjed så fort som mulig, slik at du kan få ul på det stedet du vil ha fødeplass. Og husk å avbestille på Ahus når du har fått ny time :)
Jepp. Sendte melding i pasientsky fredag og har fått svar og svart hva jeg ønsker. Så han har sendt henvisning dit nå også. Håper jeg får der.

Skal til legen 6+2 for å få blodfortynnende. Har fått time hos jordmor på nyåret, da er jeg 7+3 :)

Har fått time hos legen i januar, da er jeg 7+6. Er det noen som vet om det er lang ventetid (tilknyttet Bærum eller Drammen sykehus) på nipt? Er det mulig å finne ut av det noen sted?

Back
Topp