første kveld alene..

TauZa

Forumet er livet
og nye rutiner må gå seg til for de neste fire ukene.

Heine er lagt alt. kanskje det er det som blir rutinen. Heine legge seg halv sju og Ådne sju? Tror det er lettere å legge Heine mens Ådne ser på tv enn å legge Ådne med Heine på armen- sutrende.

Skal diskutere hva helsesøster tror kan være en god løsning i morgen når vi skal på to års kontroll..

men spør alikevell. hva ville dere gjort damer?

Nå er jo snuppa mi noen uker yngre da.. Men hun sover som regel i leggetida til anna. Nttopp begynt å legge henne for natta i 8-9 tiden..[;)]
Så da blir det jo omvendt[;)]
Har funka veldig greit, men ikke hvis lillesnuppa er våken og storesøster litt vanskelig..[8D] Blir fort et kaos uten like..[&:]

Tror jeg ville prøvd på sånn som du gjorde i dag. Legge minsten først så Ådne. 

Hos oss har det blitt til at Emma bader klokker 18, da er vi på badet alle mann, Isabelle i vippestolen + blir stelt for kvelden hun og, så ser Emma på Mickey Mouse fra 18.30 og da pupper jeg mini.. SÅ sitter vi alle sammen på gulvet under teppet... SÅ når Emma skal i seng må Isabelle ligge alene, men er kjapp på soverommet da, men det ahr vi alltid vært .. Nå er Isabelle, trøtt så kan være hun gråter, men det får bare gå... SÅ er emma lagt og jeg pupper kanskje litt til før jeg får henne til å sove!
Meeeen jeg prøver jo av og til å få henne til å sove på meg (ville ikke i kveld gitt, måtte bli lagt i vogna..), så da må emma bli lagt først [8D] + At mi sover MASSE på dagen, så når hun våkner 17.30 så er hun da trøtt igjen rundt 19... SÅnn sånn har det passa seg her [:)]

Nå har ting endret seg underveis her, mye på grunn av hvor "flink" minsten er til å legges.

Etter vi hadde innarbeidet rutinen med kl 19 godt, begynte han å godta å bli lagt da selvom han var våknet. Lå å kikket litt før han sovnet selv osv. Da kunne jeg lett legge han før tøtta, om han ble trøtt før henne. Da bare gikk jeg i underetasjen, la han i senga og gikk opp igjen (han hadde da blitt ammet i stua rett før).

Tør ikke la tøtta være alene lenger enn veldig kjapt å hente noe/legge minsten når jeg går helt i en annen etasje.

MEN etter at han ble så "for seg" at han tar ut sutten og leker med den, for så å bli kjempesint fordi han mister den, syns jeg det er kjempevanskelig å legge han først, for da må jeg enten springe opp og ned og gi sutt mens jeg skal prøve å gjøre tøtta klar for senga - og unngå at hun følger etter meg i trappa. Når vi begge er hjemme er jeg som regel på rommet med minsten(uten at han ser meg) for å få han til å sove uten å ta han opp igjen når han styrer sånn.

Men når jeg er alene DA er det definitivt enklest å legge tøtta først. Hun har vi kjapp rutine med. Bare prøver å gjøre kveldsstellet i godt tid, så det egentlig bare er tannpuss og putte i senga når "klokken er slagen". Hun er grei å legge, og ligger - om hun er våken en stund - bare å skravler med dokka.

Laaangt svar, men sånn går vi fram og tilbake her iallefall!

Var veldig greit når minsten ble lagt først (rundt halv sju) - så fikk jeg litt alenetid med tøtta før legging. Så jeg håper det kan bli sånn igjen når junior kan putte inn sutten rette veien selv. [:)]

takk for innspill..

var mye mer enn hva helsesøstra hadde å by på vertfall.

Fortsetter å prøve å legge Heine først. har akkurat vært nede hos han og klappa frem en rap så han har ikke tatt natt ennå.. men sov mens jeg la Ådne.

Back
Topp