første kontroll..

Citrine

Forumet er livet
Augustlykke 2015
1 svangerskapskontroll[;)]
egentlig nr 2 men på første var jeg bare 5+5 uker,ble tatt blodprøve å papirarbeid da...så i dag følte jeg at vi egentlig bare kom dit og ikke gjorde noe[&:]
tok blodtrykk og sendte meg inn til stikkprøve i fingeren og vekta ble målt. sa han skulle sende søknad til jordmor for ekstra oppfølging etter familiens ønske (har alvårlig hjertefeil i svigerfamilien ) og mere hørte vi ikke fra legen.
føler meg litt tom i dag.
men mulig jeg bare husker hvordan det var på kontroll fra midten av di andre to svangerskapene:)

for dere som har hadd 1 kontroll, hva gjorde dere?

og en ting til...(B+2 mener jeg og huske så vitt hva det) A+ på urin? ...   kan ikke huske va det betydde heheh noen som vet?
for ingen sa noenting etter svarene på blod og urin,bare skreiv di ned og leverte det tilbake.

På første svangerskapskontroll (9 uker) ordnet vi papirarbeid, tok stikkprøve i fingeren, legen fikk en del opplysninger fra meg, han skulle sende bestilling til ultralyd. Fikk beskjed om at jeg skulle ta en blodprøve i uke 10-13 (som jeg gjorde i går). Ellers så var det ikke mere... Fikk egentlig bare beskjed om å ta kontakt med jordmor... Så håper jeg får muligheten til å få litt mer info og kan spørre spm der:)

Første svangerskapskontroll, så skrev vi helsekortet, målte blodtrykket mitt og så skrev hun på vekta mi. Vil veie meg hjemme. Skal komme tilbake for å ta blodprøver da jeg ikke varlangt nok på vei da.
Vi søkte også sykehus og UL.

Var forresten 9 uker på vei[:)]

okei:) da er det sikkert mere som skjer hos JM isteden, virker som at første kontroll skal være slik da:) men synes det er aaalt for lenge å vente 7 uker på neste time:S synes man kan få litt tettere jeg[:)]

Back
Topp