Første kontroll :)

Kamilla91

Flørter med forumet
Imorgen har jeg første kontroll hos lege og gru gleder meg litt egentlig. Er det noen som allerede har vært på den første kontrollen og vet hva som skjer? Er nå snart 12 uker på vei. Kan man da høre hjertelyden, eller er jeg nødt til å vente noen uker til? Vil så gjerne høre at alt er bra der inne. Men kan man få det bekreftet at alt er bra med fostret eller må jeg vente til UL kontroll? Er førstegangs fødende og veldig nærvøs. Håper indelig alt er bra med babyn i magen min :)

Så spennende for deg da...Jeg er 13 uker på vei idag[:)] og jeg har allerede vært på 3 ultralyder. Du får lov å høre hjertelyden til det lille nurket ditt hvis du vil[:D] + at du får se på skjermen hva som faktisk er inni deg!HELT UTROLIG opplevelse,så gled deg og ikke gru deg!! [:)]

Når jeg var på 3 mnd kontroll forrige uke,så sparket og bokset det lille nurket mitt som bare det![:)]Hjertet slo kjempe fort!!helt utrolig å faktisk tenke på at det lever inni deg!!

Lykke til imorgen da og fortell hvordan det gikk[:)]

Første legekontroll sjekker de blodtrykk, du får helsekort for gravide, tar blodprøver, graviditetstest, snakker litt om hvordan du har det. Noen leger tar GU også har jeg hørt.
Er ikke vanlig med UL på vanlig legekontroll.
Om de prøver å høre hjertelyden så tidlig varierer veldig fra lege til lege, for det kan være vanskelig å finne den, og de vil ikke uroe noen [;)]

Lykke til, alt er nok bra skal du se[:)]

Lykke til idag!![:)]
Gleder meg til å høre hvordan det gikk

Jeg var på første kontroll hos legen på tirsdag. og skal på første time hos jordmor på fredag 11.9

Lykke til i dag om du ikke allerede har vært der[:)] Spennede å høre hvordan det gikk[:D]

Ferdig hos en vell overstått tur hos legen :) Virket som alt var som det skulle hittil, så er glad får det :) men jeg gleder meg veldig til UL da, blir godt å se lille i magen. Håper forsatt og krysser fingrene får at alt er bra :)

Back
Topp