Første kontroll?

Første kontroll om man kan kalle det det, var 6+3, legen sa bare : « eeeh du er litt gravid» ingen gratulasjon, ingenting. Også viste jeg han at jeg hadde målt blodsukker, og at det er for høyet, så utbryter han du har svangerskapsdiabetes, vi henviser deg til endokrinolog og gynekolog. Fikk ikke gravid helsekort engang
 
Skal på første kontroll til JM 7+3, usikker på om jeg skal ta alle kontroller til JM. Må se hvordan det føles etter den første timen.
 
Veldig usikker på når første kontroll blir. Enten bestiller jeg time hos fastlegen spontant i løpet av sommeren, ellers bestiller jeg meg time privat hos ei jordmor i nabokommunen. Tror hun tar 800kr per konsultasjon for vanlig svangerskapskontroll, syntes ikke det var så mye når jeg da vet at jeg får gå hos noen som jeg har kjemi med (det har jeg ikke med kommunejordmor). Kostet 2000kr for svangerskapskontroll med ultralyd.
Vurderer å ta første kontroll rundt uke 9, muligens med ultralyd, da rekker jeg også blodprøver før uke 12.
 
Jeg hadde første legetime i dag, 5+0 :) Hadde positiv test 4+2.Sendte melding til legen og hun satt opp time i dag. Hun tok blodprøver, sendte urinprøver til dyrkning og tok blodtrykk. Ny kontroll midt i juli og da er jeg rundt 9 uker. Har bestilt privat UL 8+2 så det blir veldig kjekt:D:Heartred Ellers er det ordinær tidlig UL uke 12 og ordinær UL uke 18 som er neste spennende i vente:Heartred
 
Jeg har bestilt time hos fastlege (blodprøver osv) i uke 12, og bedt henne på ekonsultasjon om å henvise meg til TOUL... Håper det holder. Ellers vil jeg ha alle kontroller hos jordmor etter det.
 
Har vært hos jordmor en gang allerede. Var mest prating. Skal følges opp av jormor hele svangerskapet, og eventuelt kontakt med lege ved behov for sykmelding.
 
Jeg har vært hos JM, men hverken meg eller mannen hadde særlig sansen for henne :sorry:

Så for min del går jeg nok mest til fastlegen min. Og hun er helt fantastisk :Heartred
 
Back
Topp