Første kontroll

Fikk først time hos fastlege i uke 12, men får oppfølging hos gynekolog inntil videre. Litt dumt spørsmål, men hvordan bestiller dere time hos jordmor? Henvises man av fastlege eller tar dere kontakt selv - og er det da med sykehuset direkte? Merker at jeg vet veldig lite om hvilke valg man har for oppfølging.
Søk på helsestasjon eller jordmortjeneste i din kommune. Da burde du få opp kontaktopplysninger:)

Fikk først time hos fastlege i uke 12, men får oppfølging hos gynekolog inntil videre. Litt dumt spørsmål, men hvordan bestiller dere time hos jordmor? Henvises man av fastlege eller tar dere kontakt selv - og er det da med sykehuset direkte? Merker at jeg vet veldig lite om hvilke valg man har for oppfølging.
Det finnes som regel en jordmor enhet i kommunen. Jeg sendte epost med navn, fødselsdato og lengde i svangerskapet. Fikk tildelt en time basert på det. Adressen fant jeg på kommunen sine sider.

Jeg tok kontakt med jordmor på helsestasjonen selv, og avtalte time.
Var hos fastlegen av andre grunner og han henviste til TUL på det sykehuset jeg ønsket.

Fant info på kommunen sider, her kan vi bare ta direkte kontakt selv uten henvisning :)

Gå inn på nettsiden til kommunen du bor i. Der finner du i formasjon om helsestasjonen og jordmortjenesten. Der er det også kontaktinformasjon :happy:

Gå inn på nettsiden til kommunen du bor i. Der finner du i formasjon om helsestasjonen og jordmortjenesten. Der er det også kontaktinformasjon :happy:
Ser nå i etterkant at du allerede har fått mange svar på spørsmålet :hilarious: Fikk det ikke opp før jeg publiserte svaret mitt:hilarious:

Hadde første kontroll i uke 7, jeg fant ut jeg var gravid i uke 6 og gikk til legen for å bekrefte, fikk da time uka etterpå og han fylte ut helsekortet mitt, var så med kommunejordmor i uke 9, TUL uke 11 og kommunejordmor i uke 13, nå skal jeg 31 mai på OUL er da uke 19 ca

Jeg hadde første kontroll hos fastlege uke 7+, kommunejordmor uke 11+, TUL uke 12+ og skal på OUL uke 19+

Jeg var i online kontakt med fl fra uke 4 pga lav stoffskifte. Får tett oppfølging med blodprøver.

Men jordmor uke 9+, fastlege uke 11+.
Så blir det jordmor uke 15+ og fastlege 20+.
Har mistet mange ganger og derfor får litt tettere oppfølging.

I tillegg private og offentlige ultralyder da.

Hadde første kontakt med begge fra uke 12, ønsker å følges opp av jordmor, men hun kan ikke ta blodprøver :/

Back
Topp