Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg synes jordmor var best, særlig i første svangerskap. Jm er spesialisert på svangerskap, fødsel osv. Og kan mye. Og har god tid. Ser at estimert lengde på første svangerskapskontroll er 1 time her iallefall. Hos fastlegen får du sjekket det fysiske (urinprøve, blodtrykk, vekt osv) og enkle svar på spørsmål du måtte ha. Og timen vare jo bare 15 minutter. Så spørs jo litt hvordan oppfølging du ønsker. Jm kommer med mye info om amming, og diverse ting som er greit å vite. Og svarer bedre på mye pga kompetanse. Men om du kun ønsker en enkel prat og sjekk av det fysiske, og ikke ønsker å bruke mer tid enn du absolutt må, så tenker jeg fastlege er greit. Men har synes det har vært greit med jordmor begge gangene. Og tenker denne 3.gangen at det også blir jordmor. Er noe spesielt å gå til jordmor om du synes vedkommende er grei å møte jevnlig.Jeg har legetime når jeg er 6+5, men tenker at det blir hos jordmor. Dette er første barnet så vet ikke hva som er best. Dere må gjerne komme med noen anbefalinger om dere har det![]()
Ja, er det jeg har tenkt. At en jordmor kan gi meg mer informasjon, og råd om graviditet, fødsel og tiden etter. Har bestilt legetime for å undersøke hva jeg trenger av kosttilskudd. Folat og D vitamin tar jeg allerede. Folat begynte jeg på for 3 måneder siden. Men tenker det er greit å sjekke om andre ting.Jeg synes jordmor var best, særlig i første svangerskap. Jm er spesialisert på svangerskap, fødsel osv. Og kan mye. Og har god tid. Ser at estimert lengde på første svangerskapskontroll er 1 time her iallefall. Hos fastlegen får du sjekket det fysiske (urinprøve, blodtrykk, vekt osv) og enkle svar på spørsmål du måtte ha. Og timen vare jo bare 15 minutter. Så spørs jo litt hvordan oppfølging du ønsker. Jm kommer med mye info om amming, og diverse ting som er greit å vite. Og svarer bedre på mye pga kompetanse. Men om du kun ønsker en enkel prat og sjekk av det fysiske, og ikke ønsker å bruke mer tid enn du absolutt må, så tenker jeg fastlege er greit. Men har synes det har vært greit med jordmor begge gangene. Og tenker denne 3.gangen at det også blir jordmor. Er noe spesielt å gå til jordmor om du synes vedkommende er grei å møte jevnlig.
Noen jordmorkontor tar blodprøver hos seg, mens andre ikke, så da må en til fastlegen. Alle blir anbefalt å ta blodprøver rundt uke 12, for å sjekke vitaminer. Og litt diverse. Så det høres fornuftig utJa, er det jeg har tenkt. At en jordmor kan gi meg mer informasjon, og råd om graviditet, fødsel og tiden etter. Har bestilt legetime for å undersøke hva jeg trenger av kosttilskudd. Folat og D vitamin tar jeg allerede. Folat begynte jeg på for 3 måneder siden. Men tenker det er greit å sjekke om andre ting.
Enig i denneJeg synes jordmor var best, særlig i første svangerskap. Jm er spesialisert på svangerskap, fødsel osv. Og kan mye. Og har god tid. Ser at estimert lengde på første svangerskapskontroll er 1 time her iallefall. Hos fastlegen får du sjekket det fysiske (urinprøve, blodtrykk, vekt osv) og enkle svar på spørsmål du måtte ha. Og timen vare jo bare 15 minutter. Så spørs jo litt hvordan oppfølging du ønsker. Jm kommer med mye info om amming, og diverse ting som er greit å vite. Og svarer bedre på mye pga kompetanse. Men om du kun ønsker en enkel prat og sjekk av det fysiske, og ikke ønsker å bruke mer tid enn du absolutt må, så tenker jeg fastlege er greit. Men har synes det har vært greit med jordmor begge gangene. Og tenker denne 3.gangen at det også blir jordmor. Er noe spesielt å gå til jordmor om du synes vedkommende er grei å møte jevnlig.

Det må henvises til ul i uke 12 også, fastlegen kan sende denneHadde første kontroll 7+2 hos fastlege da det var lnag ventetid hos JM, skal ha alle hos JM unntatt uke 12 kontroll hos fastlegen. Noen som vet om man automatisk får innkalling til uke12 UL, det er jo noe nytt![]()