Første kontroll

Fastlegen ringte for noen uker siden med noen blodprøvesvar jeg hadde tatt. Informerte henne da at jeg er blitt gravid igjen (etter én SA og én MA). Hun fikk meg da henvist til TUL som jeg skal på i morgen (7+3), også ba hun meg om å ringe på nyåret for første svangerskapskontroll. :)

Fastlegen ringte for noen uker siden med noen blodprøvesvar jeg hadde tatt. Informerte henne da at jeg er blitt gravid igjen (etter én SA og én MA). Hun fikk meg da henvist til TUL som jeg skal på i morgen (7+3), også ba hun meg om å ringe på nyåret for første svangerskapskontroll. :)
Lykke til ❤️

Duotest; blodprøve og røntgen for å måle risiko for at det er trisomi, kromosomfeil. Jeg er 40 år så har forhøyet risiko for dette :)
Takk for svar :) er ganske ny i alt dette da det er første gang jeg er gravid :rolleyes:

Det gikk fint! Urinprøve og blodprøve, også fylte vi ut et sånn helsekort, tok kopi og sendte avgårde til Ullevål (søknad om fødeplass?). Fikk Afipran mot kvalmen, også gikk vi igjennom legemidler jeg nå ikke skulle ta! Vekt og høyde ble målt, og satte opp ny time i uke 12, 23 Jan. Fikk også beskjed om at det bare var å ta kontakt dersom kvalmen gjorde så jeg ikke klarte å være på jobb. :) Også fikk jeg spurt om det jeg lurte på når det gjelder julemat! Så jeg var veldig fornøyd at timen var når den var! :)

Så bra, din lege var grundigere enn min:p Var det noe spesielt ang. julemat legen kunne dele?

Var der i uke 6, var vel 5+2,dette pga medisiner og begynne måling av blodsukker. I tillegg var jeg usikker på hvor langt jeg var på vei.

Jeg har vært hos fastlegen, for å få sykmelding. For å ta blodprøver sa han at jeg måtte ha passert 12 uker, var der før 12 uker, derfor ble jeg satt opp på ny time på nyåret. Skal da ta blodprøver, urinprøve, celleprøve og evt få videre sykmelding. Celleprøve tar jeg etter eget ønske 1 gang i året. Det er fordi jeg har hatt celleforandringer og blitt konisert. Jeg skal på min første time til jordmor lille julaften. Er da 12+5.

Jeg skal på første kontroll hos lege på mandag, da er jeg 7+6. Deretter bestiller jeg time hos jordmor hvor jeg får time i uke 12-14. Skal også bestille privat ul i uke 11/12.

Første hos lege for å ta blodprøver og sånn, deretter kun jordmor. Den legen jeg har synes jeg er ganske upersonlig og bærer preg av å få meg fortest mulig ut så neste pasient kan komme inn. Var kjempefornøyd med jordmoren jeg hadde sist og skal spørre om jeg kan få hun samme:)

Back
Topp