Hva er KUB?Har nå fått time til første kontroll. Det er om akkurat 30 dager. Legen henviste til KUB i dag og det føles godt å være i gang.
Fikk bekreftet graviditeten der også![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva er KUB?Har nå fått time til første kontroll. Det er om akkurat 30 dager. Legen henviste til KUB i dag og det føles godt å være i gang.
Fikk bekreftet graviditeten der også![]()
Lykke tilFastlegen ringte for noen uker siden med noen blodprøvesvar jeg hadde tatt. Informerte henne da at jeg er blitt gravid igjen (etter én SA og én MA). Hun fikk meg da henvist til TUL som jeg skal på i morgen (7+3), også ba hun meg om å ringe på nyåret for første svangerskapskontroll.![]()
Duotest; blodprøve og røntgen for å måle risiko for at det er trisomi, kromosomfeil. Jeg er 40 år så har forhøyet risiko for detteHva er KUB?
Takk for svarDuotest; blodprøve og røntgen for å måle risiko for at det er trisomi, kromosomfeil. Jeg er 40 år så har forhøyet risiko for dette![]()
Så spennende, gratulererTakk for svarer ganske ny i alt dette da det er første gang jeg er gravid
![]()
TakkSå spennende, gratulerer![]()
det har ikke helt gått opp for meg enda, iallefall ikke følelsesmessig 
Det gikk fint! Urinprøve og blodprøve, også fylte vi ut et sånn helsekort, tok kopi og sendte avgårde til Ullevål (søknad om fødeplass?). Fikk Afipran mot kvalmen, også gikk vi igjennom legemidler jeg nå ikke skulle ta! Vekt og høyde ble målt, og satte opp ny time i uke 12, 23 Jan. Fikk også beskjed om at det bare var å ta kontakt dersom kvalmen gjorde så jeg ikke klarte å være på jobb.Også fikk jeg spurt om det jeg lurte på når det gjelder julemat! Så jeg var veldig fornøyd at timen var når den var!
![]()