Første kontroll

Jeg har lurt på det samme!

Tenker enten rett før eller etter jul, det blir uke 7 eller uke 10.

Vet ikke hva jeg skal forsøke å bestille, helst uke 7 for å søke om fødeplass tidlig, men fint å vente slik at dersom spiren ikke sitter...

Tror jeg bestiller hos jordmor:)

Hva tenker du?

Laben for blodprøver uke 8, skal ikke ha time hos fastlegen, bare prøver.

Første time hos jordmor i uke 11.

Ikke tenkt til å bruke fastlegen mer enn til akkurat det jeg må. :)

Laben for blodprøver uke 8, skal ikke ha time hos fastlegen, bare prøver.

Første time hos jordmor i uke 11.

Ikke tenkt til å bruke fastlegen mer enn til akkurat det jeg må. :)

Åja, må jeg kanskje en tur til legen først for blodprøver? Tenkte også kun å holde meg til jordmor.

Åja, må jeg kanskje en tur til legen først for blodprøver? Tenkte også kun å holde meg til jordmor.

Ja, jeg gjorde det sist også, så jeg hadde prøvene klare til jordmortimen, lab-damene ville ha meg inn før jul så jeg rakk få svar. JM tok seg av resten, sendte meg til fastlegen for å ta glukosebelastning da :hungover::spitoutdummy:

Ellers var timene hos fastlegen ellers kun om sykmelding da det trengtes, og som regel ordnet vi det på telefonen, siden det var bekkenløsning, den forsvant ikke akkurat :wideyed:

Jeg har lurt på det samme!

Tenker enten rett før eller etter jul, det blir uke 7 eller uke 10.

Vet ikke hva jeg skal forsøke å bestille, helst uke 7 for å søke om fødeplass tidlig, men fint å vente slik at dersom spiren ikke sitter...

Tror jeg bestiller hos jordmor:)

Hva tenker du?
Det ble litt det samme for meg! Uke 7 blir også uka før jul hos meg og da var det helt fullt på min helsestasjon.. så da ble det 2.januar uke 10 :) Jeg tenker egentlig kun jordmor, ser noen her skriver at man må til lege for blodprøvene. Trodde man kunne ta de også på helsestasjon!

Har time hos legen den 9 des. Blodprøver og urinprøve. Ellers vil jeg gå til jordmor :)

Pratet med lege i dag på telefon angående en medisin jeg går på. Rådførte meg litt rundt det. Og da satt han meg automatisk opp på denne 12 ukers kontrollen. Men utenom den så blir jeg å bruke jordmor :-) triveligere og hun har mer tid. Man kjenner jo til dette venteromværelset og kø, legen har ofte tidspress. Må garantert inn til glukosetest denne gangen også siden jeg har litt ekstra.

Det varierer fra sted til sted. Her kan man ta blodprøven hos jordmor og trenger derfor kun å gå dit. I mine tidligere svangerskap bodde vi ett annet sted, da måtte jeg til legen. Blir bare jordmor denne gangen :)

Har ikke begynt å tenke på det enda:p Det blir over jul! Tar det når jeg nærmer meg 12 uker, tenker jeg:)

Her må vi til legen for å ta blodprøver, hos jm her får vi bare tatt hb :) Samme med glukosebelastning, må til fastlegen da også.

Åja drar man før uke 12 til blodprøver?
Kan dra før uke 12 ja, jeg tok i uke 8-9 sist også.
:happy:

Jeg tenkte å ringe legen denne uken, og håper egentlig at jeg kan ta det meste der hvertfall i starten. helsestasjonen jeg tilhører holder til samme sted som nye jobben, så jeg vet ikke om det kanskje blir litt rart.. (skal mest sannsynlig samarbeide med de i forhold til jobb). Noen som vet om man kan følges opp i en annen bydel enn der man bor? Blir litt tungvint, men slipper da bekymringene rundt Eller overtenker jeg det kanskje?

Jeg tenkte å ringe legen denne uken, og håper egentlig at jeg kan ta det meste der hvertfall i starten. helsestasjonen jeg tilhører holder til samme sted som nye jobben, så jeg vet ikke om det kanskje blir litt rart.. (skal mest sannsynlig samarbeide med de i forhold til jobb). Noen som vet om man kan følges opp i en annen bydel enn der man bor? Blir litt tungvint, men slipper da bekymringene rundt Eller overtenker jeg det kanskje?

Fint å kunne velge lege eller helsestasjon. Tror det varierer fra lege til lege hvor gode de er på svangerskapsoppfølging. Håper du har en som interesserer seg for det :)

Det lar seg kanskje gjøre å gi deg en jordmor du ikke skal jobbe så mye med? Og de har jo uansett taushetsplikt. Vil tro de er ganske profesjonelle på slikt, hvertfall hvis du sier i første time at du synes det er litt rart at du både er ny i jobben og skal jobbe med dem + bli fulgt opp, og at du derfor ønsker å holde dette adskilt.

Var hos legen i dag for noe annet. Fikk satt første svangerskapstime 18. desember! Hun oppfordrer meg til å benytte meg av legen og jordmor om i hverandre! Så jeg tror det blir slik for meg! Har ringt helsestasjonen nå. Hvor lang tid pleier det å ta før jordmor tar kontakt?

Var hos legen i dag for noe annet. Fikk satt første svangerskapstime 18. desember! Hun oppfordrer meg til å benytte meg av legen og jordmor om i hverandre! Så jeg tror det blir slik for meg! Har ringt helsestasjonen nå. Hvor lang tid pleier det å ta før jordmor tar kontakt?

Supert at du har en fastlege som er interessert :happy:
Jeg fikk time satt opp med en gang til jordmor, de i resepsjonen valgte for meg siden min gamle har gått av med pensjon.

Supert at du har en fastlege som er interessert :happy:
Jeg fikk time satt opp med en gang til jordmor, de i resepsjonen valgte for meg siden min gamle har gått av med pensjon.
Åja! Da venter jeg bare på svar! Er spent på hvordan det blir med oppfølgingen hos jordmor☺️

Hører til Hamar ja! Fikk svar at jeg kom til å bli kontaktet av en jordmor Du fikk time med en gang, fikk du det første gang også?

Ja, fikk time når jeg ringte sist, de satte opp til meg med en gang, nå gikk jeg innom og satte opp en, men jeg går i Brumunddal da. De gjør tydeligvis litt forskjellig da o_O

Back
Topp