Første kontroll

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Når tar dere kontakt med lege eller jordmor for første kontroll? Jeg er 6+4 idag og har ikke tatt kontakt enda.
Må man innom lege først? Kjenner jeg har mest lyst til å gå til jordmor..

Er du førstegangs så kan du sikkert ta kontakt nå, men får sikkert time om noen uker. Det er litt forskjellig tilbud fra kommune til kommune.
Du trenger ikke gå til lege først. Bare ta kontakt med helsestasjonen i kommunen din eller jordmortjenesten om dere har det.

Jeg er 4 gang og kommer ikke til å gå på en stund, uke 12 kanskje. Skjer ikke noe før uansett.
Eneste er at jeg skal ringe lege eller jm for å høre om det er mulighet for å få TUL.

Var til samtale med min fastlege allerede i uke 5 for å få litt råd og tips mht at svangerskapet ikke var planlagt, og dette er min første :) og i forhold til medisiner jeg gikk på, men måtte slutte med. så skal jeg på min første kontroll i morgen. Er da 7+5

Jeg skal på første kontroll denne uken :)
Da er jeg 10+1
Jeg hadde ikke lyst, og starte før pga jeg vet det blir en del kontroller etter vært.

Jeg tok kontakt i dag og har fått time om en mnd :P syntes det er like greit å få det planlagt. Og hvis det skjer noe i mellomtiden så er det jo bare å avbestille.
Skal og til helsestasjonen med nr1 på fredag så da spør jeg om å få satt opp time med jordmor til kontroll nr2.
Jeg vet at min lege gir beskjed til sykehuset når jeg er på første kontroll så jeg får henvisning til OUL ganske kjapt :)

Legen min sa det ikke var noen vits med kontroll før i uke 12, for da skal du ta blodprøver og sånn. De må du uansett ta i uke 12 eller senere.

Jeg var i uke 8 forrige gang, mest for å snakke med legen og føle meg litt tryggere.

Jeg skal på tul i uke 8 så skal innom legen først i slutten av uke 11 :) Så håper kanskje jeg kan ta blodprøver da? Siden det bare er snakk om noen dager? Reiser nemlig bort så blir noen uker før neste mulighet :)

Jeg skal på første kontroll neste mandag, da er jeg 9+4 :happy: Bestilte vel timen for ca to uker siden. Skal da til fastlegen min, men planlegger å ta resten av kontrollene hos jordmor :)

Her er første kontroll mellom uke 12-16 :rolleyes: Hjelper ikke meg når jeg må ha henvisning til ul.

Hatt første kontroll hos lege og fått tatt blodprøver idag, 9+6... får time hos jordmor i veke 14-16!

Jeg skal til legen for kontroll neste uke. Er da nesten 12 uker. Så skal jeg på tul uken etter det :)

Jeg har vært på første kontroll allerede :)! Anbefaler lege, da det er lurt ta blodprøver. Jeg fant ut at jeg hadde alt for lav folat nivå selvom jeg tar tabletter og er veldig glad for det :)

Jeg gikk til lege for første kontroll, var 8-9 uker da. Tok blodprøver. Så var jeg med jm noen uker senere. Fikk da beskjed om at jeg tok blodprøver for tidlig, så måtte ta noen av de på nytt. Skal ikke taes før du bikker 12 uker. Jm kan skrive ut rekvisisjon for blodprøver, så man må ikke til lege for første kontroll :) Mye koseligere med jm!
Ps: sniker fra desember!

Jeg skal til lege på onsdag, er da 10+1 :) har ikke bestilt jordmor enda, den første timen der pleier å være ganske sent.

Jeg skal på første kontroll i uke 12. Da drar jeg til legen, slik at jeg får tatt blodprøver etc. Jeg må sikkert også noen turer ekstra til legen fordi jeg er Rhesus -, og da må man ta litt flere blodprøver.

I uke 10 til jordmor:) hva skal til for at du får tul? Spurte fastlege men var ikke serlig gira på det....

Skal til legen imorgen for innskriving i manntallet..11+2 imorgen. Tar med mannen som er ansvarlig for å sile informasjon, så får vi se hvor veien går videre. OUL etter jul regner jeg med.

Jeg skal på første kontroll i uke 12. Da drar jeg til legen, slik at jeg får tatt blodprøver etc. Jeg må sikkert også noen turer ekstra til legen fordi jeg er Rhesus -, og da må man ta litt flere blodprøver.

Jeg er også rhesus - :(

Back
Topp