Første kontroll

Hvis de tvinger meg til å prøve igjen kjenner jeg at jeg kommer til å bli fryktelig lei meg.
Samboeren min gruer seg allerede, han ble jo stående alene med en nyfødt baby sist og ante ikke hva som skulle skje.
Tenker at keisersnitt vil gjøre den siste delen mye lettere :)

Får håpe samtaler med lege og jm hjelper deg, og at de hører på deres ønske!

Jeg hadde time hos legen i går hvor vi snakket om graviditeten og leverte urinprøve for å bekrefte den. Så satte vi opp time i slutten av mars (uke 12) til første kontroll. Skal inn en uke før for å ta blodprøvene :) Første jordmortime tror jeg blir i uke 14/15?

Bestilte time til første kontroll i dag. Er bare 6+5 idag, men vil så innmari gjerne ha samme jordmor som sist, så ville være tidlig ute. Venter spent på svar :-)

Første kontroll 14.mars, er da 11+6. Fikk streng beskjed om å ikke komme før uke 12 fra legesekretæren som tok imot bestillingen, så håper da virkelig det går fint å komme 1 dag før! =) Forsøkte å lure meg til å få i uke 10 slik jeg kunne få tatt med meg samboer, men nei da var det vinterferie fikk jeg beskjed om :dance011:dance018

Første kontroll 14.mars, er da 11+6. Fikk streng beskjed om å ikke komme før uke 12 fra legesekretæren som tok imot bestillingen, så håper da virkelig det går fint å komme 1 dag før! =) Forsøkte å lure meg til å få i uke 10 slik jeg kunne få tatt med meg samboer, men nei da var det vinterferie fikk jeg beskjed om :dance011:dance018

Da må du regne med at du må vente noen dager med å ta blodprøvene. :)

På legesenteret min mor jobber har de aldri hørt at prøvene MÅ tas etter 12+0.. Så er veldig ulik praksis rundt om i landet.. Da jeg var gravid med nr 1 ble blodprøvene tatt i uke 6, og jeg fikk aldri beskjed om å ta nye prøver..

På legesenteret min mor jobber har de aldri hørt at prøvene MÅ tas etter 12+0.. Så er veldig ulik praksis rundt om i landet.. Da jeg var gravid med nr 1 ble blodprøvene tatt i uke 6, og jeg fikk aldri beskjed om å ta nye prøver..

Hm.. veldig forskjellige praksiser, her taes heller ikke prøver før 12 uker er gått..

Ja, de der blodprøvene... spurte på legekontoret, de kunne tas når som helst etter uke 5, men mest vanlig var at de ble tatt rundt uke 8-9(vanlig tid for første samtale med lege vedr. graviditeten), og så var de ikke obligatorisk. Strider helt med hva enkelte av dere skriver. Kan det virkelig være så forskjellig praksis rundt om i landet?

Ja, de der blodprøvene... spurte på legekontoret, de kunne tas når som helst etter uke 5, men mest vanlig var at de ble tatt rundt uke 8-9(vanlig tid for første samtale med lege vedr. graviditeten), og så var de ikke obligatorisk. Strider helt med hva enkelte av dere skriver. Kan det virkelig være så forskjellig praksis rundt om i landet?

Ja, er tydeligvis veldig forskjellig!

Trodde man måtte ta de jeg.. Blir jo sjekket blodtype og div sykdommer osv.
Venninna mi har en spesiell blodtype og fordi barnet hadde en annen, måtte hu få en slags behandling etter fødsel. Husker ikke hva det var i øyeblikket dessverre...

Men dette er min første og jeg skal ikke være for påståelig [emoji4] Bare vet at det er praksisen her ihvertfall.

Men man ser jo ofte at leger sier forskjellige ting, det har vi jo sett her på forumet..
Ikke rart man kan bli forvirret sier nå jeg [emoji12]

Har også fått beskjed om å komme tilbake rundt vk 12, hadde time då eg var 7+4, var i allefall ikkje snakk om å ta den då o_O

Back
Topp