Første kontroll

SnuppaogLillebror

Forumet er livet
8 uker i morgen og har ennå ikke ringt for å få time til svangerskapskontroll... flere som er "treige"?

Må jeg til lege? jm på helsestasjonen og legekontoret er i samme bygg.. kan jeg da ha kontrollen hos jm, åsså drar jeg på labben for å ta blodprøvene?
Og får man svar på disse blodprøvene med en gang?

Jeg har ikke bestilt enda, tenker å vente til etter tul for å ikke booke time for tidlig siden jeg gjorde det sist å måtte avbooke da jeg mistet.
Venter sikkert en liten stund etter det også tenker jeg:happy:

Venter sikkert en måned til med å ringe. Er 12 uker i romjulen, så det blir ikke kontroll før januar uansett :)

Første kontroll skal vel være ca i uke 12, så du er ikke veldig sent ute :) med førstemann gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor, men jordmor tok ikke like mange prøver som legen. Her er de ikke i samme bygg, da, så kanskje det var derfor :) hvis du foretrekker å gå til jm ville jeg kanskje bare satt opp en time der også sier de vel ifra om du burde ta en kontroll til legen ganske snart eller om jm holder.

Nå skal jeg til lege for noe annet i begynnelsen av desember, er da litt over 7 uker så jeg bare nevner det tenker jeg siden det kan være viktig i forhold til det andre jeg får oppfølging for.. Men hadde det ikke vært for det hadde ikke jeg tatt kontakt med lege før etter nyttår (altså i uke 12-13) :) Med førstemann var jeg ikke til jordmor før uke 19 :p

Hør med jordmoren din!
Jeg skal bare til jordmor da de tar blodprøver der. Man får ikke svar på blodprøvene på en stund, stortsett for man svar på papir ved neste kontroll hos jordmor/lege.
Har bestilt time til midten av desember i uke 12 :)

Du får ikke tatt de blodprøvene før du er i uke 12, men kanskje greit å søke om fødeplass.
Gjorde det hos legen på mandag også ringte jeg jm. Hos jm får man ikke komme inn før uke 8. I hvert fall her i Oslo ;) da blir det tatt urinprøve.

Legen vil ha meg inn uke 12, jordmor ville vente til 14-15. Har booket begge.

Har bestilt time når jeg er 10+4, fikk beskjed av legen når jeg ordnet kvalmestillende om å komme til kontroll i uke 10. Hmm.. Ser noen nevner at det er visse blodprøver som kun kan tas etter uke 12?

8 uker i morgen og har ennå ikke ringt for å få time til svangerskapskontroll... flere som er "treige"?

Må jeg til lege? jm på helsestasjonen og legekontoret er i samme bygg.. kan jeg da ha kontrollen hos jm, åsså drar jeg på labben for å ta blodprøvene?
Og får man svar på disse blodprøvene med en gang?

Du er ikke veldig treig. Som mange skriver så tar de fleste ikke inn til kontroll før rundt uke 12. Sist ringte jeg jm da jeg var 12 uker, da fikk jeg litt "kjeft" for å ha ringt sent siden de har veldig fullt opp, og de ikke hadde tid til meg før tre uker senere. Så det spørs jo litt på kapasitet både hos jm og lege.

Jeg bestiller nok til rundt uke 12, men ikke stress om det er litt etter heller. Skal til tul i den perioden også, usikker på hva jeg gjør først.

Går bare til lege jeg, har gjort det med begge de to foregående og fortsetter med det. Liker legen min da:)

Min time ble satt opp for 1uke siden (7+6 idag). Nevnte det bare for legen, og da satt hun opp en time i uke 12 nå så det var klart :)

Jeg ringte forrige uke, er bare uke 5 nå. Gjorde det fordi jeg har et stykke til jobben, så får jeg ikke første timen så bruker jeg fort nesten to timer med venting og legetime + kjøring. Skal ikke før i januar, uke 13.

Jeg ringte denne uken(uke 8), og fikk time i uke 10 hos jordmor :)

Da har jeg ringt i dag 8+6.. hun kunne satt meg opp om 1 uke, men da hadde de kun timer som krasjer med arb tid.. fikk time 8. desember i stede da:) da er jeg 11 uker :) håper jo de kan høre etter hjertelyden da, vet ikke hvor tidlig man kan høre den...

Back
Topp