Første kontroll

Dette var det min jordmor hadde fått beskjed om var nytt nå.
Jeg spurte henne om akkurat dette, siden jeg har sett så mange si at det ikke skal taes før uke 12, og da viste hun meg skrivet de hadde fått om at dette var de nye retningslinjene. Dette var altså under en uke siden.
Sist gang, altså i fjor, hadde hun ikke disse retningslinjene :p

Jøss så rart, de retningslinjene du fikk nå var de jeg fikk i 2014 av både legen, gy og jordmor :p ikke lett å bli klok på dette da altså :p

Jøss så rart, de retningslinjene du fikk nå var de jeg fikk i 2014 av både legen, gy og jordmor :p ikke lett å bli klok på dette da altså :p
Merkelig at det skal være så stor forskjell. Burde jo være de samme retningslinjer for alle som bor i samme land og hører til samme helsevesen:p hehe

Legen min kommer uansett til å ta blodprøver på hver kontroll sa han, så blir vel dekket allikevel:)

Lege min ringte meg i dag så da spurte jeg han rett ut. Skal ta med urinprøve.
1 uke igjen nå til første kontroll. Gleder meg :)

Jeg fikk beskjed fra legen om at første kontroll skulle være FØR uke 12, pga prøvene som skal tas. Jeg har første kontroll 11+3.

Jeg fikk beskjed fra legen om at første kontroll skulle være FØR uke 12, pga prøvene som skal tas. Jeg har første kontroll 11+3.
Jøss.. Jeg fikk klar beskjed om at det ikke var noen poeng i å komme til kontroll før etter uke 12 o_O
Har første kontroll mandag, 25. april og er da 12+2

Konkluderer herved med at legene rundt om velger selv hvilke retningslinjer de har :p *blir-ikke-klok-på-dette* :p

Æ e 10+3 å har allerede vært på 2 kontrolla, så det er forskjellig ja ser jeg :) Nå blir nesten når jeg er 12+3. :)

Jeg fikk beskjed om at urinprøve skulle være med på alle kontroller. Var ikke klar over det når jeg hadde første kontroll når jeg var 8 uker, men ble tatt blodprøver og skal ha neste kontroll når jeg er 12+3:) jeg byttet lege før vi begynte å prøve, siden jeg ikke synes legen var god nok og jeg ville ikke bruke 30 min på å kjøre bort hver gang. Siden jeg alltid har hatt en gammel mannlig lege, så ønsket jeg en ung kvinne nå, siden hun sikkert har gått igjennom et sbangerskap selv:) så ungen var planlagt ned på detaljnivå:p

Har dere hatt med dere mannen på første kontroll? Evt har dere planer om det?

Hadde han ikke med sist, og kommer ikke til å ta han med nå heller. Er mest informasjon som skal fylles ut, blodprøve taes og urinprøve testes. Ikke så mye spennende for mannen egentlig, og ikke noe han trengs til om dubikke føler han skal være til stede for deg eller han har spørsmål til legen selv.
Samboeren min var med på oul og 3d, det ønsker han selv og syntes var en fin ting å delta på, alle de andre kontrollene var han ikke så veldig opptatt av :p

Har dere hatt med dere mannen på første kontroll? Evt har dere planer om det?

Samboeren min var med, til og med inn på labben da jeg tok blodprøver, jeg spurte om det ikke ble kjedelig til han, men han syntes det var bare stas alt sammen :) Var greit for han å kunne spørre legen om ting han lurte på også, vi er jo førstegangs så mye som surrer rundt i hodene :)

Hadde han med med første, da var jo alt nytt for oss begge. Men ikke denne gangen. Tror han bare blir med på UL denne gangen.

Sist var han med på så og si alt. Tenker han blir med til jordmor nå. Jordmor er hun som kommer når vi skal føde, så er koselig å møtes noen ganger. Er jo to år siden sist vi fødte, med henne. Han var selvfølgelig med til tidlig ul på mandag<3

Jeg tok med en urinprøve. Var hos legen min, og ble skuffet over hvor lite informasjon jeg fikk, hun fylte ut helsekortet, og sendte meg videre til blodprøve. Rakk ikke spørre om ting jeg lurte på en gang. Skal heldigvis til jordmor neste uke, blir nok tid til spørsmål da :-) Jeg hadde med mannen, og det var totalt unødvendig. Man må bare vite bursdag, jobb og adresse, det var alt han trengtes til, og alt det kunne jeg jo svart på selv :-P

Er 8+4 i dag, burde vel kanskje bestille første time snart ;-) Sambo ønsker selv å være m på så mye som mulig <3

Takk for mange gode svar på spørsmålet mitt ang å ha med mannen. Jeg ser jo at han ikke "trenges" men lurer på å ta han med uansett for å inkludere han. Jeg kjenner på min kropp at det er noe som skjer, men han sitter bare igjen med en sliten samboer. Så hvis han blir med blir det kanskje litt mer virkelig for han også... Jeg får se hva jeg gjør;)

Back
Topp