Første kontroll

LuckyGirl29

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Hva skjer på første kontroll hos legen? Innvendig UL? Lytte etter hjertelyd?
Ja, jeg lurer veldig, alt er nytt for meg ;)

Hva skjer på første kontroll hos legen? Innvendig UL? Lytte etter hjertelyd?
Ja, jeg lurer veldig, alt er nytt for meg ;)

Egentlig ikke så mye. Hovedsaken er vel urinprøver og blodprøver. Kommer an på hvor langt du er på vei ift hjertelyd, men ofte vil de ikke begynne å lytte for tidlig, tilfelle de ikke finner hjertelyden med det første. Blir så lett engstelse da. Innvendig ul eller ul generelt utfører de vel vanligvis ikke. Min lege har ikke ul aparat engang. Men dette tror jeg varierer fra lege til lege. Ellers fyller de ut helsekort, noterer informasjon.

Fyller ut helsekort, lever urinprøve , Evt ta blodprøver :)

Egentlig ikke så mye. Hovedsaken er vel urinprøver og blodprøver. Kommer an på hvor langt du er på vei ift hjertelyd, men ofte vil de ikke begynne å lytte for tidlig, tilfelle de ikke finner hjertelyden med det første. Blir så lett engstelse da. Innvendig ul eller ul generelt utfører de vel vanligvis ikke. Min lege har ikke ul aparat engang. Men dette tror jeg varierer fra lege til lege. Ellers fyller de ut helsekort, noterer informasjon.

Man blir så spent på dette med hjertelyd etc, håper at hcg stiger og at jeg kan ppuste mer ut ;) LItt mer stresset nå om dagen, lenge å vente på om alt er bra :D

Back
Topp