Første kontroll

EA89

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Pumpkin Bumps 2025
Dere som har vært på første kontroll, hva ble gjort? Og hvor langt var dere kommet?

Fikk helsekort hos legen og han spurte mange spørsmål om hvordan livssituasjonen min var osv, samt at jeg fikk mye god info om svangerskap, pluss henvisning til ordinær ultralyd :-) Var bare litt over 5 uker på vei. Skal på en ny kontroll nå denne uken :-)

Var på kontroll i dag. Ble målt og veid, fylte ut en del i helsekort for gravide, tok blodprøve og leverte urinprøve som jeg hadde tatt hjemme. Fikk svangerskapsboken + en del info om helsetilbudet for gravide i kommunen, og så ble jeg henvist til ordinær ultralyd.

Jeg skal på fredag :D

Jeg skal om en uke.:) spurte legen og han sa at jeg skulle ta med Morgenurin, de kom til å ta blodprøver og henvise til OUL. I grove trekk.:)

Skal på fredag ;)

Husker fra sist at jeg leverte morgenurin hver kontroll, så tar med det til fredag tenkte jeg (i sånt lite glass fra apoteket). Så husker jeg bare at det var veiing og måling + utfylling av et gravidskjema/helsekort. Blodprøve tok vi også første gang sist, men nå skal vi visst vente til uke 12 med dem, sa legen.

Jeg var hos jordmor, urinprøve, blodprosent, blodtrykk, og snakket :) skal å ta prøvene hos lege i uke 14

Jeg var på tirsdag, fylte ut helsekort. Snakket om livssituasjon og graviditet, målte blodtrykk, tok blodprøve og leverte urinprøve ( hadde ikke med). Fikk henvisning til oul. Jeg var bare 6+4 da, skulle egentlig til legen for å få henvisning videre til gynekolog, har gjennomført 3 koniseringer så trenger litt ekstra oppfølging fra uke 20. Er lang vente tid hos hun jeg vil gå til, så legen ville sende henvisningen i god tid.

Har vert hos jordmor, og skal til lege for å ta blodprøver osv i uke 11 :-)

Back
Topp