Første kontroll

Frkhagen91

Betatt av forumet
Når hadde/har dere deres første kontroll hos fastlege/jordmor?
Selv var jeg hos legen i dag (5+1), og synes dette var veldig tidlig.
Jeg er førstegangsfødende, og lurer da på hva dere gjør på disse kontrollene?

Jeg skal på første kontroll hos lege den 4/9 da er jeg 9+2

Sent from my iPhone using BV Forum

Det hørtes mer "normalt" ut. Synes det var tidlig å gå på kontroll allerede nå når jeg er 5+1. Ikke at jeg klager da :D

Hadde heller ikke klaga hadde jeg fått time så tidlig :) Når har du neste kontroll da?

Hadde heller ikke klaga hadde jeg fått time så tidlig :) Når har du neste kontroll da?

Har ikke fått noe time for neste kontroll enda, og synes det er veldig rart. Måtte til en vikar i dag (fastlegen min er på ferie), og han gidde meg bare helsekortet som jeg måtte fylle ut selv, og sente meg videre for å ta blodprøver. Var der maks 10 minutter.. Så tenkte jeg skulle ringe jordmor neste uke å avtale en time med hun :)

Jeg skal til lege på tirsdag. Da er jeg bare 5+2. Men jeg vil dra dit fordi jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei. Tror faktisk jeg er lengere på vei enn d jeg tror:) Håper han kan finne d ut :)

Jeg skal på time 1 sep. Da er jeg 8+2. Det vanlig er vel å ha første kontroll mellom uke 8-12.

6. April 2013
7. April 2015

Har ikke fått noe time for neste kontroll enda, og synes det er veldig rart. Måtte til en vikar i dag (fastlegen min er på ferie), og han gidde meg bare helsekortet som jeg måtte fylle ut selv, og sente meg videre for å ta blodprøver. Var der maks 10 minutter.. Så tenkte jeg skulle ringe jordmor neste uke å avtale en time med hun :)

Det var dårlige greier!

Da jeg var på første kontroll for tre år siden, fylte jeg og turnuslegen ut helsekortet sammen, hun sjekket blodtrykket, veide meg og sendte meg for å ta blodprøve, pluss at jeg tok en klamydia-prøve og leverte urinprøve. Husker ikke hvor langt jeg var på vei, da.

Skal se om jeg får bestilt meg time for å be om å bli henvist til UL.

Jeg skal til lege på tirsdag. Da er jeg bare 5+2. Men jeg vil dra dit fordi jeg er usikker på hvor langt jeg er på vei. Tror faktisk jeg er lengere på vei enn d jeg tror:) Håper han kan finne d ut :)

Da får du sikkert henvisning på ul.
Da jeg gikk med storebror hadde jeg ingen anelse om hvor langt jeg var på vei. Ble så sendt på ul for å finne det ut:)

Det var dårlige greier!

Da jeg var på første kontroll for tre år siden, fylte jeg og turnuslegen ut helsekortet sammen, hun sjekket blodtrykket, veide meg og sendte meg for å ta blodprøve, pluss at jeg tok en klamydia-prøve og leverte urinprøve. Husker ikke hvor langt jeg var på vei, da.

Skal se om jeg får bestilt meg time for å be om å bli henvist til UL.

Ja synes det var skikkelige dårlige greier.. Og ettersom jeg er førstegangsfødende er jeg redd og har mange spørsmål, og følte ikke jeg ble tatt noe godt imot av legevikaren i dag..

Kjærevene. Snakk om rullebånd. Hadde selv blitt litt paff da ja. Jordmor er fint. Hun tar seg god tid og er veldig opptatt av hvordan det er med deg, den gravide :)

Kjærevene. Snakk om rullebånd. Hadde selv blitt litt paff da ja. Jordmor er fint. Hun tar seg god tid og er veldig opptatt av hvordan det er med deg, den gravide :)

Ja er det jeg har hørt av venninnene mine som har vært gravide. De gikk kun til jordmor, bortsett fra når de måtte til lege. Og de følte seg mye tryggere og fikk svar på det de lurte på :)

Jeg var når jeg var 5+6 forrige gang.. (3.gangs) var jordmor som mente det var fin tid å komme inn på,.. Siden det ikke gikk bra sist, så skal jeg ikke bestille time til lege/jordmor før jeg har vært på den tidlige ul.. :) Men håper på å betille time til uke 9/10 kanskje

Da får du sikkert henvisning på ul.
Da jeg gikk med storebror hadde jeg ingen anelse om hvor langt jeg var på vei. Ble så sendt på ul for å finne det ut:)
Ja,jeg håper de tar seg bryet med å finne d ut :) For jeg er virkelig nysgjerrig på hvor langt jeg er på vei. Har heldigvis en snill lege :) har ikke tålmodighet til å vente til det er tid for å dra til jordmor :p

Har legetime 7 aug. Håper på tidlig UL da jeg hadde en MA i uke 18 sisst gang...

Sist var jeg vel rundt 4 uker tror jeg, var hos lege og rett etterpå hos jordmor. Jeg vil nok bestille timer når jeg kommer hjem fra ferien, for å komme i gang;)

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Back
Topp