Første kontroll

VaniljeRips

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Når skal dere ha (eller hadde om dere har hatt) første kontroll? Jeg kom plutselig på at jeg ikke har tenkt på det så jeg har ikke ringt legen for å få satt opp time enda.. Sist gikk det av seg selv siden jeg allerede hadde en legetime for noe annet og da fortalte at jeg var gravid også startet det der... :)

Jeg lurer på det samme. Legen min har jo ferie som alle andre, så første kontroll blir enten uke 7 eller uke 12. Vet ikke helt hva som er mest gunstig?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Min lege ville ha meg inn i uke 12 eller 13 :) Har fått time 11+6

har vært hos jm en snartur, men rundt uke 12 er vel vanlig:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

jeg skal nå på tirsdag, da har jeg vel runda 6 uker. Stressa litt mtp at jeg har time hos gyn den 26 for kreftprøve (må ta en i året) og vil helst ikke dra dit for å gjøre det

Jeg snakket med legen på telefonen, og han sa at jeg ikke trengte å komme inn før uke 10-12. Jeg har ikke bestilt time ennå.

Fra mobil.

Jeg skal ha time hos jordmor på torsdag da er jeg 7+4. Tenkte egentlig senere, men jm ville ha meg da. Jeg har vært dårlig i starten av begge svangerskapene, og da er det greit å ha helsekortet klart.

Jeg har når jeg er 11+4. Legen min har ferie da, så må til en lege jeg aldri har møtt før :/ men jeg lurer på om jeg skal bestille meg en legetime før det. Som førstegangsgravid har jeg mange spørsmål og bekymringer jeg gjerne vil snakke med legen om:/

Jeg jobber på en dyreklinikk så derfor jeg skal til legen tidlig, pga det er mye jeg ikke kan gjøre på jobb også er det viktig å sjekke for toxoplasmose :)

Var hos legen idag men det var fordi jeg måtte søke fødeplass tidlig pga spesielle greier. Fikk helsekort for gravide også men syns det var litt tidlig. Hadde ikke kontroll av blodtrykk eller urin for syns selv det ikke var nødvendig. Skal tilbake i august

Jeg bestilte time i går, greit å gjøre det litt tidlig mtp ferie og sånn. Skal på første kontroll når jeg er rundt 11 uker, blir til en turnuslege fordi min lege er på ferie helt til jeg er i uke 14, og det blir litt kort tid til å bestille ul. Jeg er ikke veldig stresset da, og har jo hatt to helt normale svangerskap for bare noen år siden, så jeg lurer liksom ikke på så masse :P

Vi reiser tre uker på ferie straks. Så jeg har ringt og bestilt time til jeg kommer hjem igjen. Da er jeg 8+3. Blir hos vikar dessverre. Legen har ferie. Jeg skal høre om jeg får ul i uke 11 da. Har vel rett på det grunnet et tidligere svangerskap. Derfor venter jeg ikke med kontroll til uke 11/12.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ringte legen idag. Fikk time om to uker. Da er jeg vel 8+2. Greit å få time før ferien starter :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har hatt min føste, hadde på fredag den 13, neste er i uke 30/31.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp