Første kontroll uke 6-8

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Tydeligvis er det noe nytt de har begynt med nå. Jeg er gravid med nr tre og i kommunen har de begynt å ha første svangerskapskontroll mellom uke 6-8.

Noen som har vært til jm så tidlig? Hva skjer? Skal jeg ha med urinprøve? Eller er det helt uvesentlig så tidlig?

Haha. Fint om noen har svar. Tidligste jeg har vært til jordmor før er i uke 16 så det er jo liksom ikke så mye å verken se eller høre nå i uke 6+5

Jeg var på første kontroll i uke 8 hos fastlegen.
Da pratet vi, fylte ut svangerskapskortet, veide meg, målte blodtrykk og tok alle blodprøvene.
Fikk vite hvordan svangerskapsomsorgen var og hvor ofte som var vanlig å gå på kontroll.
Fikk time til neste kontroll hos lege (går annenhver til jordmor) og fikk da beskjed om at jeg måtte komme fastende da de vil ta glukosebelastning på meg.
Ble også søkt fødeplass og ordinær ultralyd.

Jeg var på første kontroll nå før helga (6+5).
Tok blodprøver, snakket litt om det første svangerskapet og hvordan det er nå i dette sv kontra da :) Ordnet helsekort og tok også måling av hcg. Skal tilbake imorgen og måle igjen.

Fikk innkalling til OUL på sykehuset når jeg kom hjem, så gikk fort unna å få time :)

Jeg har vært til første jordmor time i uke 8 med alle 3. Tok med urinprøve, fylte ut gravidskjema og snakket litt om forventinger til svangerskapet, tidligere svangerskap og fødsel.

Tydeligvis er det noe nytt de har begynt med nå. Jeg er gravid med nr tre og i kommunen har de begynt å ha første svangerskapskontroll mellom uke 6-8.

Noen som har vært til jm så tidlig? Hva skjer? Skal jeg ha med urinprøve? Eller er det helt uvesentlig så tidlig?

Haha. Fint om noen har svar. Tidligste jeg har vært til jordmor før er i uke 16 så det er jo liksom ikke så mye å verken se eller høre nå i uke 6+5
Eg droppa det. Bestilte meg time til uke 12 som me de andre, for før det er bare bortkasta for min del

Jeg var hos jordmor i uke 7. Bare samtale og å starte på helsekort for min del. Det var nok for meg. Var der for enda en samtale noen uker senere, da søkte vi fødeplass. Skal tilbake i dag, 12+4, med urinprøve og ta blodprøver og slikt.

Hadde første kontroll i uke 12 hos lege for blodprøver, blodtrykk, vekt og helsekort.

Back
Topp