Første kontroll uke 16??????

bjørnemamma

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Seriøst? Her påstår sekretær til jordmor at første kontroll skal være i uke 16! Forstår ikle noen ting ut fra det som alle skriver på nett, samt slik det var med de andre to store- riktignok er det noen år siden sist, men alikevel !

Hvordan skal jordmor både søke om time til ul, de skal ha ledig time, og de skal få sendt meg timen på bare to uker- stemmer det ikke at ul skal være rundt uke 18???

Kjenner jeg blir litt svett her!!!!

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

De sekretærene kan være veldig rare til tider, dessverre. Jeg var hos jordmor i uke 11, men hun kunne ikke sende henvisning til oul, det var det legen som måtte gjøre. Dermed ringte jeg legekontoret, og fikk kjeft for de ville ha meg inn mellom uke 8-10! Jeg var jo da i uke 11. Så da måtte jeg vente i 3 uker før jeg fikk legetime! Forstå det den som kan. Skal til legen neste uke, da er jeg 14 uker. Veldig spent jeg også om de klarer ordne ul til meg innen "normalen".
Er vel mellom 17 og 19 de foretrekker, er det ikke det? Eller er det 18 og 20?

Vet en venninne av meg hadde bommet litt med termin, og pga av jul fikk hun ikke oul før hun var 22 uker. Da hadde de store problemer med å bestemme termin, og vanskelig å ta alle mål. Dette fordi alle foster utvikler seg likt frem til uke 20/21, etter det er det individuelt. De klarte heller ikke se alt de skulle. Noe som resulterte i hurtigoverflytning til Rikshospitalet noen få dager etter fødsel, grunnet hjertefeil.... Den hadde blitt oppdaget hadde hun kommet til oul når hun skulle.

Så dersom du ikke får oul innen uke 19, må du ringe å "kjefte" på de. Er viktig med denne ultralyden, for å se at alt er som det skal være.

Seriøst? Her påstår sekretær til jordmor at første kontroll skal være i uke 16! Forstår ikle noen ting ut fra det som alle skriver på nett, samt slik det var med de andre to store- riktignok er det noen år siden sist, men alikevel !

Hvordan skal jordmor både søke om time til ul, de skal ha ledig time, og de skal få sendt meg timen på bare to uker- stemmer det ikke at ul skal være rundt uke 18???

Kjenner jeg blir litt svett her!!!!

Det kan jo være greit med jm time iuke 16, men da må du få deg en legetime for å ta første kontroll der tidligere.

De sekretærene kan være veldig rare til tider, dessverre. Jeg var hos jordmor i uke 11, men hun kunne ikke sende henvisning til oul, det var det legen som måtte gjøre. Dermed ringte jeg legekontoret, og fikk kjeft for de ville ha meg inn mellom uke 8-10! Jeg var jo da i uke 11. Så da måtte jeg vente i 3 uker før jeg fikk legetime! Forstå det den som kan. Skal til legen neste uke, da er jeg 14 uker. Veldig spent jeg også om de klarer ordne ul til meg innen "normalen".
Er vel mellom 17 og 19 de foretrekker, er det ikke det? Eller er det 18 og 20?

Vet en venninne av meg hadde bommet litt med termin, og pga av jul fikk hun ikke oul før hun var 22 uker. Da hadde de store problemer med å bestemme termin, og vanskelig å ta alle mål. Dette fordi alle foster utvikler seg likt frem til uke 20/21, etter det er det individuelt. De klarte heller ikke se alt de skulle. Noe som resulterte i hurtigoverflytning til Rikshospitalet noen få dager etter fødsel, grunnet hjertefeil.... Den hadde blitt oppdaget hadde hun kommet til oul når hun skulle.

Så dersom du ikke får oul innen uke 19, må du ringe å "kjefte" på de. Er viktig med denne ultralyden, for å se at alt er som det skal være.

Hm... Trodde jordmor kunne sende henvisning til ul... At vi kunne velge om vi ville gå til jordmor eller lege.. Så hadde ikke tenkt å involvere lege (koseligere å skravle med jordmor)

Hm.. Må få klarhet i dette!

Det kan jo være greit med jm time iuke 16, men da må du få deg en legetime for å ta første kontroll der tidligere.

Stresser ikke akkurat med kontroll siden jeg var på privat ul uke 12, derfor var jeg så treg med å bestille JM time- ville ikke ha for tidlig da det er litt kos at hun finner hjertelyden :)

Hm, hadde håpet å slippe den kjedelige legen :(

Da har jeg sendt mail til sekretær og spurt om JM kan henvise til UL her hos oss :)

Første kontroll er mellom uke 8-12 og alltid his lege pga henvisning, blodprøver osv. Resten kan du velge jm eller lege. Her er d vanlig med jm time uke 15-16 ca så oul 18-20. Så jm/lege uke 24. Og så hver 4 uke videre

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Her er det helt normalt med første kontroll hos jm rundt uke 16:) men så tar ikke jm hos oss blodprøver osv, så må til lege for første kontroll:)

Prinsesse juli 13☆
Venter nr 2 februar 2015♡

Siden en kan velge selv om en vil til lege eller jordmor, og jeg ønsket jordmor, så får jeg time hos henne :) første kontroll. Var sekretær som trodde det var andre kontroll det var snakk om :)
Og jordmor her henviser til ordinær ul, men det var noen "sendeprøver" hun ikke tok, men de kunne jeg ta ved en senere anledning på legekontoret sa hun (JM)

Så da har jeg min aller første kontroll i dette svangerskapet på mandag når jeg er 14+0 :)

Hm... Trodde jordmor kunne sende henvisning til ul... At vi kunne velge om vi ville gå til jordmor eller lege.. Så hadde ikke tenkt å involvere lege (koseligere å skravle med jordmor)

Hm.. Må få klarhet i dette!

Eg har ikkje vore på kontroll hos legen enda. Her anbefales det å ta første kontroll hos jordmor. Jordmor sendte henvisning til oul ( det skal seiast at dette er kommunal jordmor som holder til like ved legekontoret, så jordmor ba laboratoriet på legekontoret ta naudsynte blodprøver) .

Hos oss er det legen som har kontroll i uke 12, og som sender alt av søknader til ul og fødeplass. Også er det jordmor som har i uke 16:)

Her får man ikke komme til jm før uke 24 og den første kontrollen må gjøres hos lege. På mitt legekontor vil de ikke ha inn noen før uke 12 og pga travel lege så jeg fikk ikke kontroll før uke 14.. Men 16 var jo veldig sent da!

♡Termin 20. februar ♡
Sniker fra januar,samme som hos meg det..var til lege i uke 13 å skal til jordmor i uke 24..å så hadde jeg OUL forrige torsdag da var jeg 19+5:)

Neste deretter blir en ekstra ul i uke 24 å ny kontroll til lege i uke 28:)

❤️️Termin 6.januar❤️

Jeg skal til jm i uke 16 :) Var hos legen tidligere!

♡ Februar 2015 ♡

Back
Topp