Første julemiddag hjemme

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Første gang du og de kjære feiret jul hjemme hos dere selv, var dere enige med en gang hva dere skulle spise og hadde dere de samme tradisjonene hjemme fra?

Både mannen og jeg er oppvokst med ribbe, men ingen av oss er like begeistret for det og syns det blir litt mye med først ribbe på julebord, lunsjer og mer og så igjen på julaften.
Jeg er halvt dansk (han kvart) og fant ut at den danske tradisjonen med hel and fylt med epler og svisker, rødkål og fløtesaus hørtes helt perfekt ut. Vi var begge enige om det med en gang :)

Første gang du og de kjære feiret jul hjemme hos dere selv, var dere enige med en gang hva dere skulle spise og hadde dere de samme tradisjonene hjemme fra?

Både mannen og jeg er oppvokst med ribbe, men ingen av oss er like begeistret for det og syns det blir litt mye med først ribbe på julebord, lunsjer og mer og så igjen på julaften.
Jeg er halvt dansk (han kvart) og fant ut at den danske tradisjonen med hel and fylt med epler og svisker, rødkål og fløtesaus hørtes helt perfekt ut. Vi var begge enige om det med en gang :)
Det hørtes godt ut :)

Hvis vi skulle hatt julemiddagen hjemme så hadde det nok blitt ribbe og det som hører med. Er bare det som er julemiddagen for begge to, selv om jeg ikke er overbegeistret for det. Så jeg for min del styrer unna hele førjulstiden og velger heller lutefisk hvis det er et alternativ. Sambo er veldig glad i det, så han tar det på julebord og alt.

Pleier begge å ha pinnekjøtt hos våre foreldre.

Hadde selv kalkun med tilbehør når vi feira jula hjemme hos oss. Ellers ble det fulgt som canlig med riskrem og mandel. Og hvordan pakker ble delt ut

Min mann er engelsk, så det var veldig lett her. Norsk jul og min mat på julaften, engelsk jul og hans mat første juledag :)

Vi hr begge vokst opp med ribbe, men det liker ikke jeg. Så her er det pinnekjøtt på julaften. Mannen får ribbe på førstedagslunsj hos mine foreldre, for han vet at jeg ikke klarer ribbe.

Jeg syns svin har en så ekkel smak at jeg ikke klarer å være høflig og spise det hvis jeg får det servert heller. Det går bare ikke!

Vi er begge oppvokst med pinnekjøtt og det er det vi vil ha og serverer hjemme også

Her tror jeg at det blir en kombinasjon av ribbe og pinnekjøtt. Greier ikke bestemme oss [emoji2]

Begge er vokst opp med ribbe og det som hører med, så vi spiser det.

Men vi har pinnekjøtt en gang i løpet av romjula

Første gangen vi hadde julaften hjemme hos oss, så ble vi enige om ribbe fordi det er det vi er oppvokst med til å spise på julaften :)

En vokst opp med pinnekjøtt og en med ribbe
Enig om pinnekjøtt men lagde begge deler i starten

Vi begge er vokst opp med ribbe. Var veldig greit sånn sett. Tradisjonene var de samme også. Men vi er fra samme nesten samme steder utover i familiene så ikke så rart.

Jeg har vokst opp med pinnekjøtt, men det liker jeg ikke. Har heldigvis funnet en mann og svigerfamilie som heller ikke liker det, så da blir det ribbe hos oss :)

Ene er vokst opp med ribbe, andre med pinnekjøtt. Serverer derfor pinnekjøtt/ribbe annen hvert år på julaften, så får vi servert det andre i familiemiddag 2. juledag :)

Jeg er oppvokst med kalkun eller ribbe, han med pinnekjøtt. Jeg er ikke så glad i ribbe, så vi bytter mellom kalkun og pinnekjøtt.

Skjønner ikke det her jeg... liker IKKE ribbe og pinnekjøtt, så hvorfor spise det?? Selv om det er tradisjon på både min og hans side er det ingen som får deg i meg. Jeg spiser det jeg liker best på julaften, og koser meg. Tvinger ikke i meg mat jeg ikke liker på selveste julaften!

Han er vokst opp med ribbe. Jeg med pinnekjøtt. Ble pinnekjøtt på julaften og ribbe 1 dag. Han foretrekker pinnekjøtt nå ♡

Vi liker heller ikke så godt ribbe, så vi skal ha hjortestek [emoji4] Tradisjon med juletorsk første dag og pinnekjøtt andre dag.

Vi brøt med begges tradisjoner og tok pinnekjøtt :) Svigers kom med ribbe, fordi det var en del gjester som ikke spiser pinnekjøtt [emoji14]

Back
Topp