Første julaften med første barnebarn på begge sider. hvordan velge?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Babyen vår er førset barnebarn på begge sin sine.
Hvordan velge hvem som skal få første julaften med barnebarnet sitt?
Vi har valgt å feire hver for oss frem til vi fik barn, så det er ikke natrulig noen sin tur om du skjønner...
 
Ville tatt de som er nærmest, eller lettest å dra til med baby - også til dem kan du si at dere trakk lodd fordi det var vanskelig å velge. Eller om det faktisk er så vanskelig å velge, så trekker dere faktisk lodd. Jeg hadde ikke orka å ha foreldra mine og svigers samtidig på julaften - hjelp :hilarious:
Og helt ærlig - den medt spesielle jula er ikke den første. Det er mye morsommere når de er sånn 2-3 år og oppover og faktisk forstår at de har en spesiell dag i vente :)
 
Holder med Veivalsa, første julen er ikke så stas for besteforeldre sånn sett. Babyen spiser og sover, og hvis du ammer så er du ganske opptatt med det. Kanskje får du ikke satt deg ved middagsbordet akkurat når maten er klar osv. Gjør det som passer deg/dere best og ta det igjen senere år?
 
Enten de som er nærmest/mest bekvem å dra til, trekke lodd, eller invitere hjem til dere. Vi dro til svigers, men her var reiseveien 5 minutter til dem og 90 mil til min familie. Så lett valg. :hilarious:
 
Gjør det som føles naturlig. Små barn blir ofte veldig trøtte. På kvelden. Vi måtte legge jenta vår halv 6 på julekvelden. Da va hun sliten og trøtt. Hun var 1 år den gangen. Nå er hun 2.og ser for meg at halv 7 blir leggetid denne gangen på juleaften.
 
Vi valgte de som var lengst vekke for de ikke hadde sett barnet like mye. Så da var det naturlig for oss å dra dit når vi hadde noen dager med fri.
 
Back
Topp